Ha en bra dag!



Finns något tråkigare än att logga in på bloggverktyget, glädjas över att ha tio nya kommentarer att godkänna och se att samtliga är svar på något man kommenterat hos någon annan, och som inte har något med aktuellt inlägg som man med all säkerhet försummat dyrbar studietid på att skriva att göra? - Blogg är inte en community och kommentarfunktionen är inte en gästbok. Jag blir less när folk svarar i ens egen blogg på kommentarer man skickat dem gällande deras inlägg. Varför håller de sig inte inom ramarna för ämnet, gör konversationer bloggare emellan mer överskådliga för stalkers som jag själv och svarar under kommentaren i sin egen blogg så att eventuell diskussion kan hållas där? - Om man faktiskt är intresserad av någons svar återkommer man och kan således läsa det. Om man fortfarande är orolig över att personen inte är en regelbunden besökare; gör ett avtryck i dennes blogg så att denne säkert hittar tillbaka.

Det värsta är dock då främmande människor spammar andra med opersonliga hälsningar i stil med "God morgon" och "Hoppas du haft en bra dag! :)" enkom för att få fler besökare. Inser de inte hur genomskinligt det är eller är de helt enkelt för dumma för att skämmas? Att inlägget som just kommenterats rör svår ångest och att ens morgon omöjligt kommer att vara särskilt god avslöjar att de inte ens bemödat sig att ögna genom det. Behöver man ta till så simpla knep för fler besökare har man ändå inte någonting av vett att komma med varför drömmen om många läsare går relativt fort i stöpet.

Jag mår väldigt dåligt och är väldigt lat vilket är vad som får mig att må så dåligt i första hand, och därför stannar jag hemma från engelskan idag (logik?). Lade mig tre och vaknade sju, har suttit här i pyjamasen sedan dess och drömt om hur en plojmusikvideo inför julen skall läggas upp (att det är sådant som får mig att må bra är ganska...sorgligt? å andra sidan är jag åtminstone passionerad över något). Det jag längtar allra mest efter nu näst efter kärlek, pengar och respekt är att se hur många uppmaningar till en skön måndag jag får i detta inlägg! Utöver det tycker jag att mina återkommande läsare blivit dåliga på att kommentera. Jag medger att jag är inne i en synnerligen beige period och skriver föga intressanta saker värda att kommentera, men med tanke på att besöksantalet stigit med 20 personer/dag de senaste fem dagarna vore det spännande att veta vilka som fortfarande är här.

Kommentarer
Postat av: Blenda

Hej!

Följer din blogg på bloggkoll.se.

Anledningen till det är att du skriver så otroligt BRA. Vet inte hur jag ska uttrycka det på ngt annat sätt. Det spelar ingen roll vad du skriver om, det är HUR du skriver.

Du fångar läsaren, blir som små noveller.

Tror inte att jag kommenterat i din blogg tidigare (vad jag kan minnas).

Snyggt jobbat tjejen!

//Blenda

2008-10-13 @ 15:09:14
Postat av: Cecilia

Blenda: Vad roligt att höra från okända läsare. :) Och tack så mycket!

2008-10-13 @ 15:13:15
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: sofia

jag följer din blogg, kollar ofta om du uppdaterat. men jag är nog dålig på att kommentera den. det handlar i så fall om risken att påpeka det uppenbara, och i vilket fall som helst inte tillföra någonting - eller att dra för stora växlar och ägna sig åt rena spekulationer och fördomar.

det är väl så med de flesta texter som har en mer personlig karaktär och berör personliga ämnen att det är svårare att kommentera det, om man har någon som helst respekt för den som skriver, utan att omeddelbart känna personen.



så nu har jag antagligen gjort mig skyldig till just en sån kommentar som jag vill undvika. (vem är jag att diktera hur andra vill kommenteras?)

2008-10-13 @ 15:19:06
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sofia: Vet du, det har du alldeles rätt i. Man blir nog lätt hemmablind, och jag har inte tänkt i de banorna att det är de mer personliga inläggen som man tror förblir olästa. De ytligare sakerna är enklare att kommentera - jag undviker själv att spekulera eller lägga mig i andras privatliv ifall man inte känner personen eller historien utöver vad som står i inlägget. Det är lätt hänt att det blir fel.

2008-10-13 @ 15:26:42
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag följer din blogg som du vet! :)

Och jag håller med när det gäller kommentarer, jag svarar alltid i min egen blogg - såvida det inte är någon ny/okänd läsare - då klickar jag mig vidare - men det blir så jobbigt (...) när man ska klicka fram och tillbaka mellan bloggar & inlägg bara för att läsa svar och följa en diskussion...

2008-10-13 @ 16:58:34
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Lina: Ja, eller hur. Om det är någon som svarar i ens egen gör jag detsamma bara för att, men jag gillar det inte. Jag tycker det försvårar möjligheten att hålla ett samtal. Det blir mest förvirring och oreda i bloggen.

2008-10-13 @ 17:05:53
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Nancy

Jag följer din blogg! (mer eller mindre regelbundet) Måste även erkänna mig till ovanstående kommentar, har ofta svårt att kommentera personliga inlägg - man vet inte vad man ska säga då man inte känner personen ifråga och oftast vill man inte tycka till eller säga någonting som ändå inte betyder något i slutändan. Lite luddigt förklarat men jag hoppas att du missförstår mig rätt :)

2008-10-13 @ 17:39:34
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nancy: Ja, jag förstår, och det är väl egentligen det klokaste. :) Jag känner likadant själv med andras bloggar.

2008-10-13 @ 17:44:56
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Nettan

Uh. Jag tror jag gjort mig skyldig x antal gånger till att svara i den andras blogg. Eller, jag gör nog alltid så.

2008-10-13 @ 19:02:37
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Hibernia

Jag följer din blogg, besöker nästan varje dag.

Tycker att du skriver så otroligt bra och är väldigt ärlig. Jag har aldrig varit bra på att kommentera, tycker alltid att jag endast lyckas skriva överlödiga och dumma inlägg som jag senare ångrar.

2008-10-13 @ 19:28:56
Postat av: Diana

Tack söta du för gullig kommentar! :) Kolla gärna in min blogg nu, har precis uppdaterat!! :) Trevig måndag! Kram

2008-10-13 @ 21:06:30
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Singelpinglan

Kikade in här efter att du kommenterat min blogg och blev fast direkt :)Du har nu en ny daglig besökare!

2008-10-13 @ 21:17:47
URL: http://lifeofsingelpinglan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är kvar. :)



Och jag uppskattar fortfarande din blogg, förmodligen mest av alla som jag följer kan jag tillägga. Anledningen till att jag må vara lite dålig på att kommentera är att jag får lite prestationsångest när det kommer till sånt där. Jag vill gärna skriva något vettigt, smart och bra tillbaka, men så vet jag inte vad och det blir bara "blah".

2008-10-13 @ 23:25:38
Postat av: Cecilia

Jenny: Aw, men om du får det skall du självklart inte göra det. Fast du skall inte ha någon anledning till att känna prestationsångest - det finns det ingen anledning till. Jag gillar dina synpunkter! :)

2008-10-13 @ 23:33:27
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nettan: Ni är nog inte ensam om att göra det. ;)

2008-10-14 @ 01:58:42
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Alv

Jag följer din blogg eftersom jag vill ha mer substans än blondinbellorna där ute. Jag förbannar min dåliga uppkoppling här ute i skogen som gör att jag får läsa igenom en gång i månaden istället och inte kan titta igenom om du har svarat något intressant de få gånger jag har lyckats få ett antal streck på mottagningen nog för att kunna ha flera fönster uppe samtidigt. Leve tekniken!



Kan måndagar vara bra? Jag tvivlar. Däremot hittar jag inte på något fyndigt annat så jag får spara på den till ett kommande tillfälle.

2008-10-14 @ 22:52:35
URL: http://mandragora.webblogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0