Sönderknullade sängar och öronvax

Det här är inte roligt längre (inte för att det varit roligt någon gång, men nu är det becksvart ångest rätt igenom). Jag har tappat suget helt för att göra något åt vikten vilket givit en uppgång på tre kilo, och jag har inte varit på gymmet på veckor. Jag mår vansinnigt dåligt över detta, och jag vägrar överstiga xx kilo igen (den här gången menar jag det). Vet jag med mig det bör jag också veta när det är dags att sätta stopp. Mitt primära problem är väl just att jag inte gör det. Jag har ingen kontroll över mitt intag, därför är det så farligt för mig att "unna mig" då det varje gång slutar så här. Halv sju klädde jag mig och gick till Konsum enbart  för att det var sista dagen de sålde lösviktsgodis för 4.90 kr/hg. 22 kronor betalade jag - hela tiden medveten om att mitt beslut var dumt - och jag hatar mig själv för att jag gjorde det möjligt för mig att skriva det. Jag är helt enkelt långt ifrån redo att återgå till att äta av "allt" igen.

Har haft ont i nacken hela dagen efter att ha legat i den mest obekväma ställningen, och det har inte avtagit. Jag måste köpa en ny säng. Inte enbart för att den jag har nu är många decennier gammal och har en stor grop (förmodligen sönderknullad av tidigare ägare) i madrassen som gör att jag vaknar med ryggvärk. Tanken på att pälsängrar föredrar gamla möbler gör mig ännu mer ovillig att ha den kvar, och jag vågar inte vända den då jag fasar inför att hitta sådana. Skall hålla utkik på Jysk om de får in något nytt erbjudande snart, för jag har i hela mitt liv sovit i begagnade sängar. Nu är det dags att jag skaffar en egen, som är helt och hållet fri från svett och synd. Att jag "kanske inte bor kvar i stan om 1,5 år" är inte anledning nog till att genomlida nätterna (speciellt inte när ryggproblem finns i familjen). Det kanske till och med är det allra viktigaste man kan göra, med tanke på hur mycket vår ork präglas av huruvida vi är utvilade eller ej?

Tänkt var att jag skulle städa med så att jag får måndag och tisdag fri för studier eftersom det är den sista tillfället jag har möjlighet att ta itu med de där laborationerna i april. Jag behöver nog inte skriva att det inte blev av, men jag har åtminstone diskat undan det mesta. Får väl göra så att jag avsätter morgondagen helt åt städning och tisdagen helt åt plugg. Måste dock slänga in en bodypump båda dagarna. Annars betalar jag en månadsavgift på 360 kronor för ingenting, och så oekonomisk kan jag inte vara! 

Senare under kvällen har jag suttit och pratat om omänskliga mängder öronvax och näsherpes över Blip(!) med min buksyster H, som för övrigt gillar min nya sketchidé som jag själv är så besatt av, men har dessvärre inte någon önskan om att själv delta. Tänker inte avslöja för mycket, men den innefattar en dold kamera (läs: någon som står en bit bort och håller kameran lagom dold intill jackan) och en stor vuxenblöja (förutsatt att jag får tag på någon, vilket jag ännu inte lyckats med). Tja, det var väl egentligen allt...

Kommentarer
Postat av: Emma Amelie

det fantastiska med det här med vikten är ju att det är ju aldrig dött lopp sådär, so what om du gick upp, bara att åka till gymmet imorgon (ex body pump som jag ska på!) och fortsätta med livet som vanligt. dessutom är nog en stor del av de där 3 kilona faktiskt hederligt vatten som gottat in sig bland alla celler.

jag har nog gått upp 1 kg jag med under påsken skulle jag tro. så nu kan vi arbeta på att jobba bort påsk-kilona då. livet är sådant, man går upp lite ibland, fast man vill gå ned.



sen ska både jag och tove vifta på tårna på pilates också på tisdag. kanske inte hårdträning, men skönt pass! häng på!



det är ALDRIG för sent.

2009-04-13 @ 03:00:54
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Anna

Du gör helt rätt att unna dig en ny säng tycker jag, en skön säng är grunden för en god natts sömn. 8jag undrar när jag började låta som en gammal kärring, jag märker det mer och mer nu att jag blivit en sån "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"-tant)

2009-04-13 @ 13:50:45
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Louise

köp en ny säng, gå till gymmet och kämpa på nu cecilia, du har juh varit super duktig och jag tänk vad härligt det är när d uppnått ditt mål, förstå tillfredställningen. det är värt att lida, om så mycket, för att sedan få känna den lättnade att man faktiskt gjort ngt som planerat!! jag tror på dig, du fixar det här. kasta påsen med skräpet och fortsätt med din nya livsstil..se det inte som en period utan ngt du gör för att ändra för alltid! styrke kram

2009-04-13 @ 13:55:28
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ge inte upp! Det kommer alltid svackor i ens viktnedgång, försök stå emot när du står där i kön med godispåsen nästa gång. Sen behöver du inte ta det hårt angående din viktnedgång, precis som Emma skriver är det mesta säkert vätska. :)



Sv: Jag brukar blanda allt möjligt i min smoothie. Idag tex tog jag mini yoggi + hallon + ½ banan med lite allbrain på toppen. Annars mixar jag ihop hallon, blåbär, jordgubbar tillsammans med någon god fil ^_^ Hur gör du dina ? Vissa mixar ihop ägg, men jag har aldrig testat det. :O

2009-04-13 @ 15:31:28
URL: http://messydiary.blogg.se/
Postat av: Anna Lilith

tillåt dig att ha svackor i nyttighetskampen..:) annars går det aldrig. några svackor och massor av uppgångar.. de kommer, de kommer..

2009-04-13 @ 19:51:27
URL: http://www.wargaflicka.se
Postat av: Fia

Jag vill inte strö salt i såren här, men har du pälsängrar hemma så är det nog så att du inte blir av med problemet bara för att du byter ut sängen. De sprider sig, så sannolikheten är stor att du har dem i hela lägenheten.



Du har två alternativ, ring anticimex be dem komma och sanera (tyvärr hade inte vi försäkring så vi fick punga ut 8 pap). Nackdelen här är att de besprutar bara ditt hem, inte dina möbler eller kläder. Dessutom tar inte kemikalierna på äggen. Men, du blir faktiskt tillfälligt hjälpt mot problemet.



Alt 2. Röd ceder, det känndes lite hokus-pokus innan vi provade, men fan vad det hjälpte oss. Mycket. Det funkar apbra. Jag skicka me en länk. Till dem.

2009-04-14 @ 19:31:56
URL: http://www.rodceder.se
Postat av: Cecilia

Fia: Jag har såvitt jag vet inga pälsängrar hemma, tack och lov. Däremot en rädsla för att få det. Jag vet att de inte går att avlägsna på annat sätt än med sanering.

2009-04-14 @ 19:51:17
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Alv

Jag bara väntar på att kilona ska komma tillbaka efter påsk men jag håller med tidigare talare, bara att hoppa upp på hästen igen. Visserligen är jag livrädd för hästar och vågar knappt tänka på mig själv ovanpå en sådan. Vore jag en häst vet jag precis vad jag skulle göra om en apa satte sig på min rygg och jag vill inte stöta på mitt häst-jag.



Något som är mumsigt och mättande samt inte speciellt syndigt är keso med rivet äpple och kanel. För den som tycker om keso det vill säga.



Jag håller tummen för dig. (båda gör att lyckan rinner ut genom den ena..)

2009-04-17 @ 18:23:38
URL: http://mandragora.webblogg.se/
Postat av: Fia

Cecilia, när du säger sanering, hoppas jag att du inte menar kemiska som dödar de du har (tyvärr,det är det sista man ska göra) :(

2009-05-07 @ 22:24:17
Postat av: Cecilia

Fia: Är du anställd av Röd ceder, eller vad? Som sagt: Jag har inga problem med skadedjur.

2009-05-08 @ 01:23:32
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0