Viktredovisning 13/2-09

Viktminskning denna vecka: 1,9 kg
Viktminskning sedan start (1/1-09): 7,4 kg

Utvärdering: Starkt jobbat, Hogzilla! Nu förtjänar du en sockerkaka, men eftersom du fortfarande är stadens bokstavligen största bloggerska får du nöja dig med Modifast Vanilj, som med litet mindre vatten smakar som kaksmet, och Lipsmacker Vanilla på läpparna.

7,4 kilo på 7 veckor är bra utan att ens ha motionerat en enda gång. Dock är jag kritisk till att jag går ner nästan två kilo en vecka och upp i vikt en annan, sett till oron gällande mer hudöverskott. Jag hade hellre gått ner ett fast kilo i veckan, vilket hade känts aningen mer hälosamt. Dock är det ju inte alls min avsikt att kroppen skall leka jojo som den behagar (och misstänker att jag endast åt två ägg igår har något med saken att göra). Frågan är vad en viktminskning gör när ens mått inte förändrats med så mycket som en millimeter? Nåväl, det kanske kommer.

Idag väger jag två kilo mindre än påsken 2007 och två kilo mer än påsken 2008, varför jag rent logiskt borde kunna använda mina gamla kjolar lagom till påsken 2009 (för 7,4 kilo kan väl inte bestå av enbart vatten?). Fortsätter jag i denna takt är Projekt minus 15 kilo avklarat redan i april, vilket är alldeles förträffligt med tanke på att jag blygsamt sade juli ifall det inte skulle gå som planerat. Nu vet jag att jag klarar det vilket gör mig extra motiverad. Därför kan jag offentliggöra att 15 kilo är skåpmat som skall ha blivit 20 innan jag sätter mig på planet till Spanien. Lyckas jag med det väger jag mindre än jag gjort sedan jag var i puberteten. Dock är kroppen åldrad och förfallen och min bak kommer vara större än då oavsett. Det känns inte så lyckat, med tanke på att den inte är det minsta rund och eftertraktad av snygga afrikanska karlar utan bara vid på grund av abnormt breda höfter, men man skall väl vara nöjd med det som gud gav, även om allmänheten omnämner en som en äcklig padda man inte skulle ta i med tång.


Via Color Spring Fresh, 1,9 kilo. Väldoftande och effektiv mot feta fläckar.
Räcker till ca 40 tvättar. Bevarar färgade plaggs färg och lyster längre.
Finnes på Rusta för 49,90:-.

Kommentarer
Postat av: Lola

7,4 kg, inte illa alls! Duktiga du, jag ösnkar jag kunde ta till hårdhandskarna snart. Men istället går det nästan åt andra hållet.

2009-02-13 @ 12:43:22
URL: http://lolasix.se
Postat av: Anna

Shit, kilona bara rinner av dig ju! Hur gör du egentligen? Grattis till nedgången!

2009-02-13 @ 14:34:08
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Lola: Tack. Det är svårt att ta tag i något på riktigt, men klarar man bara övergången brukar det gå smidigare efter några veckor. Ge inte upp! :)



Anna: Tack, tack. Jag gör egentligen inte mycket alls. Jag har ju inte ens motionerat något under de här veckorna, inte ens tagit mig en längre promenad. Det jag gör är att, tja, äta mindre/bättre. Jag följer inte alls någon diet, men äter relativt litet kolhydrater i och med att jag uteslutit pasta, potatis, ris och bröd (med undantag för grovknäcke, jag äter Rågi med cottage cheese och purjolök nästan varje dag) helt. Jag antar att jag har relativt lätt för att tappa i vikt (åtminstone i början har det alltid gått fort, ju mer man går ner desto trögare går det ju), även om jag har ännu lättare för att gå upp det vid minsta snedsteg.

2009-02-13 @ 14:47:23
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Lillissy

Ha,ha,ha.....

2009-02-13 @ 15:21:48
URL: http://lillissy.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Lillissy: Ja, visst är det skojigt.

2009-02-13 @ 15:32:23
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Molly

Du är sjukt duktig! Följer din kamp :)

2009-02-13 @ 18:37:36
URL: http://reallyrichsatanist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är imponerad! 7,4 kg är faktiskt mycket.

2009-02-13 @ 18:48:43
Postat av: Lisa

Duktig du är!

Och kladdkaka är mums, pizza med.

Är det du på bilden? Borde det vara va? SNYGG! Som få.

Och ifall du svarar hänvisar jag att du svarar på min blogg, jag glömmer alltid bort att kolla annars.

Vore sött, annars så kollar jag nån gång hehe och katy perry är massa bra!

2009-02-13 @ 22:55:58
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Duktiga du! Jag som borde ta tag i min motionering men det blir aldrig av... Har superdålig kondition...

2009-02-13 @ 23:11:05
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad duktig du är! Det går riktigt bra för dig. Du är förövrigt väldigt vacker, vilket jag önskar att du någon gång inser.

2009-02-14 @ 14:15:02
Postat av: Anna

Du är utmanad, kolla min blogg : )

2009-02-15 @ 00:00:32
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Heartsick svarar

Tack så mycket! Jag blir så glad av att såpass många kommenterar och stöttar. :D

2009-02-15 @ 02:47:31
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0