Viktredovisning 27/2-09

Jag är medveten om att många inte kunde vara mindre intresserade av dessa uppdateringar. Det förstår jag absolut, för jag läser inte heller om sådant som inte berör mig på något vis. Däremot finner jag det litet lustigt att folk slutar läsa en hel blogg man tidigare följt p.g.a. av att en ny kategori inte faller en i smaken. Tro't eller ej, det är fullt möjligt att bara hoppa över ett ointressant inlägg! Så, över till det rubriken redan avslöjat.

Viktminskning denna vecka: 0,5 kg
Viktminskning sedan start (1/1-09): 8,2 kg

Utvärdering: Jag hann aldrig skriva något igår, men vågen visade XX,2 kg. Eftersom jag senare fikade samt svalde ett gäng salta bomber och redan hunnit äta idag, väger jag lika mycket som 20/2 i skrivande stund. Därför kompromissar jag och lägger på ett hekto, men faktiskt är det ju så att vad jag än förtärde igår, så har det ingen egentlig betydelse för den redovisning som skall göras på morgonsidan. Allt efter det tillhör nästa veckas problem/framgång. Nu kändes det dock bäst att göra eftersom jag slarvat mycket.

Sammanfattningsvis har jag under januari och februari gått ned 8,2 kg. Och jo, jag är väl nöjd, även om jag borde arbeta mer för det och inte förlita mig på att få kalorier skall ta mig någonstans. Även fast jag har en lång väg kvar att gå (bokstavligen, "ha-ha") är ju detta inget korttidsprojekt. Dessa kilon innebär inget annat än att jag kommer i fjolvårens kläder, och eftersom 2008 var mitt livs mest meningslösa år med allt vad det medförde, har jag beslutat mig för att radera det ur minnesbanken: Jag har vaknat upp ur en dvala och förstår inte riktigt var allt och alla tagit vägen, varför jag sitter och fryser i en främmande tvåa på ett ställe jag aldrig tidigare besökt, och har nya läxor på en helt annan skola utan en enda tonåring i sig. Det firar jag med en högljudd rap (som i luftuppstötning; jag sätter mig alltså inte om pratsjunger om det, även om mitt liv säkert skulle utgöra en fantastisk visa) till följd av en flaska cola light iförd favoritkjolen som jag inte fått på mig på ett tag, munkjacka och tofflor (tjusig kombo), medan de som kunde ha varit mina vänner men aldrig ville bli planerar att supa till med de som betyder något.

Nu skall jag sluka min middag (stekta champinjoner, quornfiléer, cottage cheese och salladsblad) som kommer att kallna eftersom jag alltid skjuter upp saker, och titta på någon färdigladdad dokumentär om andra världskriget.

Kommentarer
Postat av: Molly

8,2 kg på två månader?! grattis kvinna!!

2009-02-28 @ 21:19:21
URL: http://reallyrichsatanist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag läser oavsett ämne. Alltid lika trevligt när jag ser att du uppdaterat. :)

2009-02-28 @ 22:35:42
Postat av: Lina

Jag läser också, och hoppas på motivation till att tappa några kilon jag med. Du är så duktig som tar tag i det och går ner! Fortsätt så, du förtjänar att må bra.

2009-03-01 @ 14:49:33
Postat av: Cecilia

Molly: Tackar kvinna! Nu kommer det att gå långsammare i fortsättningen, men det är väl sådant man får räkna med. Det brukar ju alltid gå fortast i början.



Jenny: Vad kul att höra. :) Jag gillar att läsa andras bloggar med, just för att det känns som om man lär känna dem, trots att man aldrig ens sett människan IRL.



Lina: Tack. Motivation är sådant som kommer och går, när det börjar gå utför och man inte kan känna någon alls måste man försöka dra sig tillbaka och tänka på vad man tjänar mest på i framtiden. Svackor kommer man alltid att hamna i, men jag hoppas att du börjar känna dig nog motiverad snart! Det tog jävligt lång tid för mig att bestämma mig för att börja gå ner igen. Jag hade kunnat göra det redan i somras, men men. Bättre sent än aldrig! Så är det faktiskt.

2009-03-01 @ 19:10:50
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Dee

Starkt jobbat:) Kram

2009-03-01 @ 20:29:57
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Dee: Tack så mycket. :)

2009-03-03 @ 13:27:10
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Alv

Inte en chans att jag slutar läsa din blogg, den är guld värd. Särskilt med de små paranteserna och kommentarerna som dyker upp både här och var. =)



Och grattis till all kiloförlust! Själv har jag tränat duktigt i över en månad (självklart kommer man igång lagom innan träningskortet går ut..) och vågen visar på mer än någonsin. :P

2009-03-03 @ 22:06:06
URL: http://mandragora.webblogg.se/
Postat av: malin

jag tycker det är roligt att läsa om viktnedgångar, men det är kanske för att jag själv kämpar med min egen=)

2009-03-07 @ 20:55:10
URL: http://missvixen.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0