09.03.23

Man vet att ens dygnsrytm inte är den bästa när ens dag börjar först 16. Somnade inte förrän halv sex trots att jag i vanlig ordning började varva ned vid tio med målet att sova innan ett, så självklart blev det ingen skola idag heller. Alla planer skjöts fram med sisådär sex timmar - så mycket för den produktiviteten! Nu har jag åtminstone varit på Apoteket och shoppat loss. Köpte munskölj, medicin samt vårtmedel till min förhårdnad på lillfingret som jag säkerligen beklagat mig över tidigare (den gör faktiskt ruskigt ont, man fryser ingenstans på kroppen som på en förhårdnad; det är som att all kyla samlas kring den).

Nu skall jag åka och utöva kroppsbalans barfota bland främlingar, därav min fantastiska klädsel (tack och lov för suddiga bilder, ingen kan avgöra om hakorna är naturliga eller resultatet av en skakig hand). Sedan tänkte jag utmana ödet och tillbringa ett par minuter i solariet för att jämna till hyn litet, vilket blir första gången sedan i höstas (gode gud, låt mig slippa envisa utslag som aldrig vill försvinna denna gång!). Har varken nog dåligt luktsinne eller vad som krävs för att skapa en snygg BUS-bränna på en rödflammig kropp. Solarium påskyndar åldrandet, men åldras gör man även av att vistas utomhus. BUS duschas av och förvärrar pormaskproblemen, och det är ju för hudens skull jag gör det. (Nu tar jag för givet att någon planerat att skriva att det är "tjusigare att vara blek", så jag försvarar mig i förväg gentemot aristokraterna; är man det inte naturligt är blekhet inte till ens fördel.)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bloggtofs! ;)



Chic!

2009-03-23 @ 23:57:55
Postat av: Cecilia

Jenny: HAHAHA, JA! Märk även att jag har de vita bloggskorna som i:et under pricken! Dessutom kommer väskan från Asos rea. Snart är jag en fullfjädrad Bloggerska med stort B. Can't wait! :D



Känns som om de svettiga mjukisbyxorna och jackan förstör det chica intrycket dock. Byter ut det mot jeansleggings och skinnjacka till nästa gång. :P

2009-03-24 @ 02:00:47
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja det var verkligen en blogg-outfit med toffsen och de vita skorna. Men du ser väldigt chic ut! Rock on! :D

2009-03-24 @ 09:06:00
URL: http://www.infektia.net
Postat av: Cecilia

Malin: Man skulle klä ut sig till Bloggerska i sommar och posera nonchalant på gågatan med en latte, bara för sakens skull. :P

2009-03-24 @ 09:44:52
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Lady Humpalot - fun & fearless

Har också börjat bygga på brännan lite smått nu :-) Huden blir faktiskt mycket bättre av lite sol! Har själv haft problem med dålig hud under vinterhalvåret men på sommaren är de som bortblåsta :-D

2009-03-24 @ 22:39:38
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: Emma Amelie

om jag inte är i boden på söndag, hänger du med på pilates då?

alternativt på tisdag?

tänkte prova på, säkert sjukt jobbigt, men ja, man har ju iaf sin egen lilla zon på mattan typ.

2009-03-25 @ 19:46:24
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Emma Amelie: Sure thang! Jag hänger på allt, precis som en katthanne i mars.

2009-03-25 @ 20:36:39
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: LuxuryPink - en blondins syn på saken!!

skulle oxå vilja sola men får så dåliga pigment av solarie :/

2009-03-25 @ 22:12:53
URL: http://luxurypink.blogg.se/
Postat av: storasyster

heh? är det jag på den där bilden? men du ser fräschare ut dock.

2009-03-26 @ 00:13:50
Postat av: Cecilia

Storasyster: Heh? Nej. Borde du inte känna igen dig själv? :P

2009-03-26 @ 00:37:09
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Storasyster borde känna igen sig själv, det håller jag med om. Dock måste jag erkänna att första sekunden jag tittade på bilden så trodde jag att det var S.



Heja solarium! Hade jag inte vart så överkänslig mot det, så hade jag också gjort det.

2009-03-26 @ 17:32:46
Postat av: Cecilia

Heidi: Hah, erkänn att det är jackan! Parkasstuket med pälsklädd luva är så S. Vet inte ens om jag sett henne i någon annan modell de senaste 10 åren. :P



Jag får vad jag förmodar är svamp (på låren) jättelätt i solarium. Inte så roligt och inte så litet heller. Antar att det är värmen kombinerat med tidigare besökare som legat och gottat sig i bakterierna. Så nu har jag börjat undvika det genom att ligga med benen i vädret. :P

2009-03-26 @ 20:29:06
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för kommentaren. Ha en trevlig kväll.

Ps. Du ser väldigt bra ut ;)

2009-03-26 @ 20:44:04

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0