Bokstavsutmaning

Regler:
Kopiera detta till din blogg och utmana 5 personer. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav får du inte svara likadant som denne.
Du får heller inte ange samma svar två gånger. Detta är klurigare än man tror. Lycka till!

1. Vad heter du?: Cecilia.

2. Ett ord på fyra bokstäver: Café. Dem besöker jag ej men det vore trevligt att jobba på ett.
3. Flicknamn: Chastity Claire, mer känd som CC Babcock. Jag har tittat för mycket på Nanny.
4. Pojknamn:
Cletus. Jag har tittat för mycket på Simpsons.
5. Yrke:
Civilingengör, som så många utbildar sig till idag, men som ingen verkar veta vad de gör.
6. Färg:
Cyan.
7. Klädesplagg:
Cape.
8. Mat:
Leave the gun. Bring the Cannoli. Bakverk är mat här, hur tror ni annars jag blev fet?
9. Sak i badrummet:
Clarins. Med varierande resultat.
10. Plats/stad:
Casablanca. Det blev en bra film med.
11. En orsak att vara sen:
Cystisk fibros.
12. Något man skriker:
"CRUNK!". Fast, nja, man kanske måste placera ett "GET" före i så fall?
13. Film:
Cykeltjuven. Italiensk neorealism från 1948. Mycket sevärd!
14. Något man dricker:
Champagne, och precis som med allt annat vin ogillar jag det.
15. Band:
Cure. En av mina stora ungdomskärlekar. Jag vet inte vem jag hade blivit utan dem.
16. Djur:
Chinchilla. Som jag led med den ensamma stackaren i sin trånga bur på djuraffären.
17. Gatunamn:
Cedersdalsgatan har jag aldrig varit på, men säkert alldeles i närheten.
18. Bil:
Cadillac. På 1940-talet visste man hur en flådig låda såg ut.
19. Sång:
Crying in the Chapel. Jag blir ofta tårögd om jag går dit ja. Det är överväldigande.
20. Aktivitet med mer än en deltagare?
Charleston. Och ingen gör det sämre än jag.

Tråkiga svar, men sedan har jag faktiskt också ett av alfabetets svårare bokstäver. Annars skulle man inte sucka högt och försöka byta ut brickan i smyg så fort man får ett C i Alfapet.

Jag utmanar: Malin, Nancy, Jackie, Emma, Märta. Självklart får dock alla som vill göra't.

Kommentarer
Postat av: En rörd Eyemou :')

"Jag vet inte vem jag hade blivit utan dem." <3

2009-03-04 @ 07:46:33
Postat av: Cecilia

Eyemou: Haha! <3

2009-03-04 @ 14:38:12
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: medii

Ahh, jag älskade när CC blev ihop med Niles. Sån förhållande hoppas jag att hitta, någon som är elak och vet svar på allt. Fast på ett kärlekfullt sätt :D

2009-03-04 @ 15:55:41
Postat av: Cecilia

Medii: Det är min dröm med. Orka ha ett förhållande där man aldrig får pika någon eller gräla loss rejält emellanåt. Det är ju det som en håller en levande, för bövelen.

2009-03-04 @ 16:36:52
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: deserie

"Crunk!"



HAH! Klockrent svar.

2009-03-05 @ 14:07:50
URL: http://deserie.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Deserie: Klockrent och jävligt fult. För att vråla något sådant måste man nog vara ganska crunk redan. ;)

2009-03-05 @ 22:37:41
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tog mig friheten att anta utmaningen. Det var rätt klurigt som sagt :)

2009-03-07 @ 09:27:50
URL: http://luella.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0