Mot Magaluf och rockande rövar

Flygbiljetterna till Magaluf låg i brevlådan idag. Det närmar sig! Om två månader är det dags att bege sig till stekarnas paradis för att lära sig bartenderyrket. Just nu känns det vemodigt eftersom det visat sig att jag kommer vara borta de veckor som varenda utflyttad människa tycks komma hem på semester, men jag tror samtidigt att jag och E kommer få en spännande upplevelse som desto fler skulle avundas! (Är inte det själva poängen med livet, att få uppleva sådant som kan tänkas väcka avund hos andra? Jag, i egenskap av hysterisk tävlingsmänniska, måste erkänna att det lutar åt ett "ja".) Ljusa sommarnätter med ens bekanta i Luleå är härliga, men tre veckors spanskt solsken och gratis drinkar är ju inte heller fy skam!

Något som däremot är fy skam är att jag måste skaffa både pass, vaccin och försäkring, vilket inte är gratis. Hjälp mig gärna att finansiera detta genom att lägga bud på något av det jag lägger upp här senare.




Den senaste tiden har jag burit mig dumt åt. Jag har låtit äckligt naiva tankar få övertaget och dessa har fått mig att skjuta undan brådskande uppgifter ytterligare. Precis som jag innerst inne hela tiden vetat, visade sig min intuition ha rätt den här gången med: Jag får stå kvar med lika tomma händer som tidigare, men med ett helt nytt ångestmoment (den här gången är det vansinne inblandat). Grattis, Pisse! Du har återigen lyckats!

Jag skulle kunna göra mitt bästa för att vända det till något positivt: Genom att vara med om nya saker som får det att svida i hjärtat, kan det som tidigare gjort ännu ondare få mindre plats, men jag är inte positiv. Det är förakt, vanmakt och skam. Det enda jag kan trösta mig med är att jag inte har gjort något fel (utöver att ha tillåtit mig vara så naiv, då - man kan verkligen inte sätta griller i mitt huvud, det är ett som är säkert).

Men hör och häpna, allt är inte bara elände. Heidi kommer till Luleå, vilket innebär att vi - två fantastiskt underhållande unga damer - skall rocka röven av staden i helgen (eller åtminstone delar av den, det skulle krävas mycket rock för att bli av med hela baken). Vi har självfallet storslagna planer som visserligen lär gå i stöpet, men ni vet ju vad som sägs: Det är aldrig för sent att ge upp!

Det betyder att jag måste läsa flitigt i morgon. Gjorde PowerPoint-kapitlet i eftermiddags - förargligt att jag inte tagit tag i det tidigare! Har även frågat studievägledaren angående CSN, och jag behöver inte oroa mig så länge jag inte avbryter kursen.

Jag kan m.a.o. göra det förbenade samhällsarbetet i sommar. Det, mina vänner, känns tryggare än Libero! Nu skall jag gå och ta en dusch innan jag bättrar på min BUS (samtidigt som jag mumlar något ilsket över att jag inte kan smörja in mig egen rygg). Allt tuggummituggande har gjort mig svettig (eller åtminstone käköm).

Kommentarer
Postat av: EmmaAmelie

Var är det för vacciner man skulle behöva?

Tänkte jag har ju redan hepatit a/b vaccin som ska hålla i 20 år eller ngt, men mer än det ska väl inte behövas?

Försäkringar borde jag kolla upp, har redan ett european health card iaf.

2009-05-13 @ 21:55:32
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Emma: Nej, det är bara mot hepatit jag skall ta, så du behöver inte oroa dig när du redan har det (vaccin alltså, inte hepatit). :)

2009-05-13 @ 21:58:00
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Heja H och C! Snart är jag där! STORSLAGNA PLANER :D

2009-05-14 @ 01:13:32
URL: http://hajdeg.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gah, vad kul :) Skönt att bara dra iväg...

2009-05-15 @ 00:16:58
URL: http://nathaliesjobeck.blogg.se/
Postat av: Tove

Fint inlägg ändå. Känner att jag gillar när folk kan skriva ärliga inlägg utan att de låter töntiga eller vad man ska säga. Och förresten, det var en tjej som jag gick i samma klass som förut som gjorde Libero-reklamen "Liber, odet känns tryggt" Haha. Sjukt kul ändå.

2009-05-15 @ 02:05:55
URL: http://randomledigtnamn.blogspot.com
Postat av: Alv

Herreminje.. Lär de fortfarande ut Powerpoint? Jag börjar undra om Gates mordhotar skolorna eller liknande för det används löjligt sällan. Enda gångerna jag har sett det är på mötena på jobbet, en gång i kvartalet..

2009-05-16 @ 15:46:28
URL: http://lavalv.blogspot.com
Postat av: Schizophrenic

Du är så vacker!

2009-06-24 @ 12:00:21

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0