09.05.17

Så onödigt att stiga upp. Solen strålar utanför persiennerna - sommaren är här och en normal person hade menat att det är så skönt - men jag har inget där att hämta. Ju bättre väder desto fler lyckliga ansikten desto sämre mår jag. Ingenting kommer att bli bättre än så här, och det är betungande. Som om den frånstötande kropp jag inte klarar av att känna när jag duschar utan att äcklas inte är nog så tung. Om inte ens jag som är van klarar av att se mig, varför skulle någon annan göra det?

Den senaste tiden har en hel skock av ouppfostrade 90-talister stirrat och pekat på mig. Senast igår kväll, men även i fredags då en 13-årig blivande raggarslampa helt öppet pekade och viskade trots att jag befann mig alldeles intill de små dräggen som inte kunde vänta på att få byta ut sina cyklar mot mopeder. Jag önskar att det bara var inbillning, men det är det inte. Jag är medveten om att merparten inte ser en eftersom det enda jag gör bakom solglasögonen är att i hemlighet iakktta människor. Just därför blir det så tydligt då någon väl gör det. Min första tanke är "vad fan glor ni på, ungjävlar?", men sedan går det upp för mig. Det jag inte förstår är hur någon kan vara så ful utan att lida av en fysisk åkomma av något slag. Det är skrattretande med människor som hävdar att man skall vara nöjd, samtidigt som de indirekt klargör att man, trots deras "alla är vackra"-predikningar, inte på långa vägar är tillräcklig för dem.

Jag hatar att vara glad, för man vet att man inom någon timme slutar upp gråtande i sin lägenhet var ångesten ligger tjock. Jag har accepterat att det är så mitt liv kommer att förbli då inga drastiska försök kan förändra faktumet att jag är dömd till utanförskap. Man är glad då man väl tilltalas av någon som inte har för avsikt att häckla eller klaga på en, sedan skiljs man åt, åker hem med en klump i halsen och gråter ögonen ur sig för att glädjen aldrig kommer att bli delad/dubbel eller ens verklig. Verkligheten är min största fiende. Därför hatar jag att vara ensam med den. Det bästa skulle ha varit ifall jag fått dö i sömnen. Jag hade blivit liggande i tre veckor (innan hyresvärden öppnar i undran om varför inga pengar kommit in). Det är så man vet att man är saknad och behövd.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det soliga vädret gör visserligen att det blir vackrare ute, men samtidigt ökar också ens känsla av att inte vara deltaktig i vad nu alla glada männikor är sommarglada för.



Jag tycker också att det är en plåga att duscha varje dag eftersom det innebär att man måste klä av och på sig. Orkar inte med kläder som, till synes, plötsligt sitter mycket tightare än tidigare.

2009-05-17 @ 19:13:47
Postat av: emma

jag vet att det absolut inte spelar någon roll att jag skriver detta. Men jag tycker att du är så himla vacker. På riktigt alltså. Och jag är helt säker på att det är fler än jag som tycker så.

2009-05-18 @ 12:20:17
Postat av: EmmaAmelie

du är verkligen inte ful!

och om någon pekade var det då definitivt inte därför. sen är det ju relativt vanligt att blåsta 14åringar har andra kommentarer kring människor som inte är som dem, men tivlar på att det hade att göra med att du skulle se vanskapt ut!



jag skolkade för övrigt från spanskan (motivationen att gå till skolan blir verkligen lägre och lägre) men måste väl släpa mig dit iaf nästa måndag till repititionen.

2009-05-19 @ 00:20:26
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Nancy

Snorungar borde kölhalas. Spelar ingen roll hur man ser ut. De jävla ungarna är som iglar ändå. Hate them.

2009-05-19 @ 19:25:30
URL: http://nancyisnegative.blogspot.com
Postat av: Rudolf.

Det är om inte annat skrattretande med människor som klagar så mycket som du gör :)

2009-05-22 @ 19:20:46
Postat av: Cecilia

"Rudolf" a.k.a. Silentchoke: Mest skrattretande är det ändå med människor som inte förstått att ingen är anonym på internet. :)

2009-05-23 @ 00:32:38
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig av sånt där :/ Men såna här människors syfte är inte att ge ett ärligt och objektivt utlåtande om dig (och mig och andra som kommer i deras väg) och bör inte tolkas som ett sådant.



Hoppas du är okej. Du har inte skrivit på ett tag..

2009-06-01 @ 01:19:15
URL: http://mjaui.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0