Första gången i björkarnas stad







Min impulsiva ådra gjorde sig påmind när jag fick ett spontaninfall, åkte till tågstationen och förflyttade mig 30 mil söderut under lördagskvällen, till min värds stora förvåning då jag ringde. På tåget träffade jag en fransk musiker/pianist som rest runt i varje europeiskt land med en hopfällbar cykel under sommaren. Jag trodde att han skulle vara förutsägbar och tycka om Zarah Leander (vilket han gjorde) och tipsade därför om henne, samt skrev ner ett par matnyttiga fraser på svenska. Väl i Umeå (som jag faktiskt aldrig tidigare besökt; jag lär vara den enda luleåbon som inte gjort detta) stötte jag ihop med en tjej som flyttat ner från Boden för att studera, och skulle med samma buss som jag. Vi talade om hur vi skulle inreda våra bussar om vi var chaufförer och bestämde oss för att lägga till varann på Facebook, så jag kan följa hennes utveckling.

När jag var framme vid halv tio förfestades det någon timme. Därefter gick jag, H och M på Pipes där en lismande loser som köpt lägenhet "i stan" (läs: Gällivare) raggade på M, och en speedad lärarstudent inte kunde sluta prata med mig om de mest ointressanta saker. På söndagen åt jag (som gått upp tillräckligt för att inte kunna slutföra de påbörjade filmprojekten, eftersom min kropp är nära tio kilo tyngre än i mitten av juni) en underbar falafelpizza innan jag tog bussen hem med sönderhostade lungor, och i morgon bitti vankas ännu en tripp till björkarnas stad, denna gång något mer planerad.

Note to self: Kom ihåg allergitabletterna!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

"Vill du leka en lek?" - haha, jag kommer genast att tänka på Saw-filmerna. Underbart.

2009-09-04 @ 06:37:51
Postat av: Emelie

Du åkte hem från Magaluf tillslut ?

2009-09-04 @ 13:53:12
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag måste då säga, du är himla snygg.

2009-09-04 @ 16:50:34
URL: http://rodrav.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Pernilla: Man vet aldrig när den meningen behövs. ;)



Emelie: Ja, utbildningen var tre veckor så visst kom jag hem. Fullföljde den dock med betyget MVG+VG. ;)



Linn: Vad snällt, tack så mycket.

2009-09-06 @ 09:21:38
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad duktig du är! :) Härligt! Blir det bartender jobb nu?

2009-09-07 @ 19:08:44
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ser skitskoj ut, vill meee!!

2009-09-08 @ 10:01:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0