I väntan på (okänt)

Idag har jag sovit 14 timmar och för en gångs skull kändes det skönt. Så skönt att jag låg kvar trots fyra uppvaknanden med tre timmars mellanrum. Uppenbarligen behövde jag vila ut. Dagen har dock varit synnerligen händelselös och jag sörjer över att jag inte kommer få röra påkarna i kväll - innan helvetet bryter lös - då mitt sällskap dragit på sig sjukdom och brödbak. I stället får jag sitta här, smälta maten och ta en motionsrunda... om jag orkar. Det sista är mest vad jag hoppas.

PERSONLIGT:
Vad heter du: Cécilia (därav C) Viola (därav Lola) Söderbergh (därav något påhittat för att skapa förvirring, förslagsvis Bergman då detta är mitt ursprungliga namn på fars sida).
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig: Den svenska versionen av danska Margareta. Det vore väl fint att dela namn med sitt husdjur.
Vart bor du: Luleå stad.
Hur lång är du: 172. (Plus minus tio centimeter.)
Ögonfärg: Gröngrå med blå inslag. Förfinad beskrivning av mörka fiskögon.
Hårfärg: Litet väl gul med 4,5 mm utväxt. Här går det undan.

KLÄDER:
Vad använder du just nu för jacka: Ingen. Det är sommar. Jag har dock min troget väntande päls att förlita mig på och riva ned burkar från hyllor med vid förbipassering.
Vad använder du just nu för skor: "Lack snör", som Skopunktens hemsida döpt dem till, varierat med lägre skoletter som ger mig fantastiska vattenblåsor.
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu: Allt jag kommer över.
Hur mycket köper du kläder för i månaden: Pass.
Vad har du för skostorlek: Storfot/bredfot.

HAR DU NÅGONSIN...
...sagt "jag älskar dig" och menat det: Ja...
...bråkat med ditt husdjur: Ja, då hon biter och river mig. Jag biter dock inte tillbaka.
...drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Ja, och det är lika skrämmande varje gång.

STUFF:
Är du ensam nu: Ja.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: T-Bone - It's OK. Jävla medryckande, mesiga skräplåt. Nu går jag.
Vill du gifta dig: Är flitig besökare av Bröllopstorget vilket givetvis är en hemlighet, men jag litar på er.
Vill du ha barn: Nej, men gärna en dvärgspets, fjärilshund eller toypudel. Små hundar luktar mindre. Inte för att det skulle fungera. Man bör inte snora med en mikrofon gömd i urringningen.
Tar du droger: Nej. Jag orkar inte med det.
Vad är du mest rädd för: Bisamråttssvansar.
Vilka kläder sover du i: Linne och underbyxor eller hela kitet med mjukisbyxor och strumpor. Jag tenderar att frysa ihjäl vid uppvaknandet.
Vem hatar du verkligen: Fler än de flesta. Åh, dessa heta känslor!
Varit kär: Dödligt.
Kör du bil: Nej, men en gång körde jag en moped i diket.
Gillar du att ha folk omkring dig: Om jag får vara i centrum. Annars ett stort, tveklöst "Nej!"
Har du någon tatuering: Nej, och jag är kluven till huruvida jag skall göra en.
Har du någon peircing: Nej, mina örsnibbar är för tjocka. Eller så är jag lättinfekterad.

VILKEN...
...tidning läser du: Allt om Historia, Allt om Vetenskap/Illustrerad Vetenskap, En Ding Ding Värld (d v s hade gjort, om den inte gått i konkurs för tio år sedan), Husmodern och Filmjournalen från 30-/40-talet.
...buss åker du oftast: 9:an, men prata inte om bussar. Jag har aldrig varit så arg som jag är över de nya bussarna med tonade rutor. Jag åker inte buss finklädd för att inte bli sedd! Dessutom kan man inte stalka människor, se om det mörknat ute (det ser ut som konstant kväll), om ens umgänge är försenat eller vem som skottskadas. Ja, Det låter oviktigt, men när olyckan är framme är det bättre att en uttänkt person drabbas än 50 oskyldiga. Tala om att värna om passagerarnas säkerhet.
...frisyr har du: Idag; snodd på huvudet. Normalt; oengagerad uppsättning.
...dag fyller du år: En fredag i år enligt almanackan, men jag firar ändå inte.

SENASTE...
...film du såg: "The Roaring Twenties" (1939). Eller såg och såg, jag orkar aldrig se en hel film och spolar framåt under händelselösa scener, även om jag så älskar den.
...mat du åt: Eritreansk hämtmat.
...gången du åt en 7-eleven korv: Det enda jag ätit från 7-Eleven är pistagebullar (hög nostalgifaktor). Trynen och inälvor är inte min grej.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0