17 december - En besvikelsernas dag

Jag är inte van att vistas på skolområdet fem timmar och skulle jag mot förmodan göra det vore det trevligt om något blev gjort. Jag behövs nog inte ens säga att det inte blev det. Däremot fullföljde jag min livsuppgift och irriterade ett antal personer inklusive mig själv. Någon måste ju göra det, för tänk så skulle folk gå omkring och vara glada trots att de inte förtjänar det. Sicken olycka vi skulle få dras med!

Jag vet inte varför jag fortsätter att ta saker så hårt, men det har gjort att jag känner mig fruktansvärt tom och ofokuserad, som att jag inte vet vad jag skall göra av mig själv och att all denna tomhet fyller mig totalt, som att jag gjort något jag känner skam över. Utöver det svettas jag av värmeslag/hjärtsjuka och med en nypa huvudvärk som gjort sig påmind (har inte ätit och har ingen önskning om att göra det, vilket dock ändå kommer att ske - vad kan man vänta sig av ett fläskberg?). Jag skulle kunna lägga mig och vila då sömnen uteblev helt i natt p.g.a. befogad oro, men det känns inte rätt. Jag borde ta reda på vad frakten blir för de paket som skall skickas och förhoppningsvis hinna fram till köparna innan julhelgen för gott omdöme, men lat är ordet. Jag vet inte vad som skulle kännas rätt idag. Att hoppa från ett hustak och landa på ett oskyldig barn på väg hem från fritids, som kvinnan det stod om i En Ding Ding Värld från '95? Det roliga var att man tagit en bild av barnet och en av självmördaren bara någon sekund innan hoppet och misstänkte således alltså vad som skulle ske utan att ingripa. Vad gör man inte för god journalistik?

Så, planen att känna så litet som möjligt gick åt skogen bara någon timme efter beslutet. Kanske skall man lägga ned att planera med eftersom det ändå bara slutar i besvikelse? Har för övrigt blivit tilldelad en lägenhet (för första gången) på Bergnäset på 19 kvadrat. Jag tänker inte tacka ja. Jag borde kanske låta bli att strunta i vad jag struntade i igår och göra det idag. Ja, jag borde kanske inte ens överleva. Levande kommer man inte ur detta i vilket fall.

227027-286

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0