4 december - I trötthetens tecken

Så ofantligt onödigt att göra sig i ordning efter två timmars sömn i de mest absurda ställningar och åka till lektion med sprängande huvudvärk, bara för att få besked om att den uteblivit p.g.a. en publikfri uppvisning i fiket intill. Spenderade två timmar på stan och tog sedan bussen hem till brevlådan som för en gångs skull innehöll annat än räkningar och påminnelser. Åt i julens anda brända lussekatter med apelsinjuice (ingen vidare kombination) och bläddrade igenom mitt purfärska magasin om Jesus Kristus, Charles Dickens och Adolf Hitler (en sådär kombination) innan jag somnade med TV och taklampa på, vilket bidrog ytterligare till illamåendet som håller i sig då jag skriver detta samma kväll och kräkts både alvedon och kokos efter att ha försökt mig på det kära spel jag aldrig kommer att gå vidare med då jag först måste komma till Little Italy efter en hetsig bljakt, men trots hjälp av både karta och kompass (hur i allsin dar fungerar en sådan när jag när jag väl följer den kör rakt ut i havet?) råkar jag i stället träffa varenda lyktstolpe, vägg och varelse jag passerar. Nej, nu måste jag klara av detta om jag så tvingas stanna uppe ännu en natt. Tillägg på min önskelista 2007 utöver att komma till Salieri's bar: Kokos att inte kasta upp, förslagsvis Body Shops underbara kroppsvårdsserie för torr hud. Med den vet jag mitt liv kommer att kännas litet, litet lättare och jag skulle vara litet mer harmonisk. Jag skulle inte heller tacka nej till deras nyhet Rich Plum med toppnoter av citron, svarta vinbär och druvor, mellannoter av plommon, röda bär och heliotrop samt basnoter av mysk och ambra. Överdrivet njutningsfullt stön à Herbal Essences-reklam som får omgivningen att höja på ögonbrynen här.


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0