Din förväntade livslängd är: 52 år

"Det mesta i din tillvaro och din livsstil talar emot ett långt liv. Men det finns många saker du kan göra för att förbättra dina chanser till ett längre liv." Tack för rådet, men jag tror jag avstår. Jag har alltid sett mig som avliden innan nådd medelålder och det håller jag fast vid. Ingen minns den som dör vid 80, men den som lämnar världen innan 45 kommer att komma på tal lika många år senare. Jag har ingen lust att leva på halva min lön och ständigt påminnas om hur tragisk jag är som aldrig kommer att få uppleva badande barnbarn att skicka in på bild till Året Runt. Faktum är att jag helst försvinner den dag majoriteten av jämnåriga planerar familj, för att tvingas lyssna på kommande arbetskollegor tala om vidgade bäcken, växande magar och föräldraledighet och tvingas hålla mitt äckel inne är tveklöst början på slutet. Då kan jag lika gärna dö. Jag har ingenting emot barn och jag känner med dem. Jag har däremot mycket emot de som väljer att bli föräldrar genom att avla fram nya individer till en rutten planet där det sista som behövs är fler människor. Det kallas egoism, inget mer.


Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket Laban

Jag har ett arbete där mina kollegor är cirka 10-15 år äldre än jag & således tvingas jag lyssna på tjat om barn hit & familjemiddagar dit. Jag anser också att det är egoistiskt att skaffa barn & skulle nog snarare välja att adoptera [dock vet jag ju aldrig hur jag resonerar i framtiden], men främst påminner det mig om hur misslyckad, ensam & hatad + ratad jag är. Jag kommer aldrig ens att givas chansen att bilda familj & det gör väldigt ont att tänka på, men vad gör man väl när världen bestämt sig för att avsky en innerligt & då man är för ful för att visa sig offentligt? Det är knappt jag kan gå till arbetet vissa dagar & jag vill verkligen inte om 15 år höra mina kollegor tala om kommande barnbarn, medan jag inte ens träffat en man som jag skulle kunna skaffa barn med om jag så önskade. Nej, det är nog bäst att dö kring 30-40. Sedan är man ändå för rynkig & passé för att livet skall vara roligt längre. Jag är emellertid mycket rädd för döden & lider av konstant dödsångest. =( Tyvärr lider jag av rädsla för livet också...

2007-12-09 @ 19:56:34
Postat av: Stella

Det ÄR verkligen egoistiskt att skaffa barn. Med tanke på hur många barn det redan finns här på jorden som far illa så känns det onödigt att sätta ännu fler till världen. Isånafall är adoption att föredra.

Hoppas jag inte behöver äta upp dom orden om en sådär tio år :D Usch, hemska tanke.

2007-12-18 @ 06:57:37
Postat av: C

Stella: Det tror jag inte. Ni är en skärpt kvinna med socialt samvete.

2007-12-18 @ 13:08:04
URL: http://heartsick.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0