Go shorty, it's your birthday?

Det plufsiga grisansiktet lyser med ett vidrigt laxrosa sken, de vänder sig om i vämjelse...

23:00: Ensam på sin 20-årsdag. Är det konstigt att man gråter, och att detta är den tyngsta dagen på hela året alla kategorier. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna i bussen efter att jag själv gått på Systembolaget för första gången och inhandlat det som aldrig kom att förbrukas dagen till ära utan får stå kvar till nyårsafton (de kunde inte ens vänta en minut och låta mig köpa ett halsband på mellandagsrean då de stött på en bekant som var i staden, men likt förbannat kunde de stå tio minuter ute i kylan och fortsätta prata med denne efter att de hetsat iväg mig med dem, som om det inte skulle räcka med den timme jag stod inne på VILA och blev uttittad av 90-talister p.g.a. min kropp och till råga på osminkade munsåriga ansikte medan hon velade över huruvida en medium skulle sitta för snävt över baken). Systern man träffar två gånger om året kan inte offra sig, varken att följa med ut för att jag skall ha något gladare minne från datumet (såvida jag inte skulle ha betalat in henne på krogen - och jag tänker inte sjunka så lågt att jag köper mina vänner, som ändå menar att jag är otacksam då jag inte glädjs åt när de motvilligt och - jag citerar - "jävligt opeppade" följer med), eller bara hyra en film då det dessutom är biografens bemärkelsedag (ännu en anledning till varför detta bör vara ett minnesvärt datum). I stället stannar hon kvar på stan för att fika med sina vänner, kommer hem klockan sju och går och lägger sig med sin flickvän på övervåningen för att ge det klassiska svaret "inte nu" på frågan om vi inte kan umgås.

Värnlösa barns dag, det kunde inte ha stämt bättre överens med kalendern. Jag är inte bara meningslös - jag är menlös också, och förstår inte varför det måste vara samma visa varje år. Att ens försöka glädjas åt något sådant som åldrandet är ofattbart. Att fira att min tonår nu för alltid är över och att det enda jag gjorde av den var... just det, jag gjorde ingenting. Det skulle aldrig falla mig in. image272

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fin blogg!
Ha en trevlig helg!

2007-12-28 @ 16:54:18
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Kristina

Stor kram till dig!

2007-12-30 @ 07:31:43

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0