Mammagrisar & allmän tristess

 Sicken meningslös dag. Det enda upplyftande var att min body lotion anlände och det förvånansvärt snabbt. Det är blott fyra dagar sedan beställningen gjordes, och tullen/momsen undkom jag helt. Jag var först tveksam till doften, men mindre än en timme senare beslöt jag mig i stället för att den luktade riktigt härligt, precis som spunnet socker! Nu sitter jag och sniffar perverterat på min arm och känner mig som den värsta fjortis med rosa body splash från Hennes & Mauritz, för det i en mognare kvalitetsversion är vad det luktar som - denna sitter nämligen i hela dagen. Fick i samma veva min t-shirt (äntligen!). Dock visade det sig att säljaren tagit ut 14 kronor för mycket i porto som om två veckors väntan inte är nog. Jag ser det som en självklarhet att få summan insatt på mitt konto. Det känns som om det hör god ton till om man inte har vett att skicka med överblivna portopengar i paketet. Skulle samtliga säljare agera likadant handlar det ganska snart om hundralappar. Utöver det, så har jag inte gjort någonting. Var tar timmarna vägen?! Det känns nästan som att jag borde utöka mitt lokala kontaktförråd om jag inte vill ruttna bort inom snar tid, för här finns ju ingen kvar att dumgås* med. Men!: "Social kompetens kan ses som en 'förmåga att anpassa sig i sociala sammanhang, samtidigt som man behåller sin egen unika personlighet, och blir accepterad av, och accepterar andra'". Någon sådan kan vi klargöra med en gång att jag inte har även om undantag kan göras.

Under lördagen skall jag sitta hungrande framför TV:n och VHS:en inställd 15:10-21:00 då TV6, som jag f ö ogillar starkt, visar sitt Simpsonsmaraton. Hela koncpetet "renodlad killkanal" (Being Bingo, Yippee Ki-Yay MF och Bilspränging a´la Die Hard) som de tragiskt nog gått in för att skapa för att minska "tv-zappandet" är genomlöjeväckande. Frågan är ju vilken typ av killar den görs för? I min mening halvapor som gott kan kastas in i en bur tillsammans med en banan de kan stoppa upp i valfri öppning. (Vilken de väljer behöver vi inte gå in på.)

(*dumgås = Sorglöst umgänge som av omgivningen kan uppfattas som tramsigt. Ställer inte lika höga krav som övriga relationer och de dumgående har inga anmärkningsvärda skyldigheter gentemot varandra. Är i mångas ögon en uppskattad sällskapsform då den sällan utgör några bekymmer.)

Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha, spännande morbror, det där. Jag har en bekant vars mamma dog, trots detta lever han som en riktig mamas boy och har aldrig haft någon flickvän. Kan bero på att hans mammas sista ord var "akta dig för kvinnor, Tord"

2008-05-17 @ 23:32:28

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0