Haggan testar: Define-A-Lash

image107

Idag damp Maybellines Define-A-Lash ned i den ruttnande brevlådan på 25:an. Den giftgröna förpackningen fullkomligt skriker "se mig!" och med mina divalater önskar jag att mina vinda ögon skall ge samma effekt. Givetvis ges inte denna, men precis som utlovat separerar mascaran samt skapar illusionen av längre fransar, även om den flexibla, men allt för lättböjliga, borsten känns omöjlig att applicera en tillräcklig mängd mascara med. Någon volym bildas inte med Define-A-Lash över huvud taget och det är därmed ingen idé att försöka lägga ännu ett lager, resultatet blir då endast klumpigt. Ett räcker och är också menat att göra då denna mascaras specialitet just handlar om klumpfrihet tack vare sin (jag citerar;) "unika hylsa". Så, antagligen är det ett milt, alldagligt intryck Maybelline har valt att satsa på. För de som prioriterar förlängande framför förtjockande sköter den sitt jobb och fungerar utmärkt till vardags. Jag gör det inte, och skänker Define-A-Lash två dramatiska blickar av fem möjliga.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har prövat dem alla, och det är fortfarande Isadoras Waterproof Protecting Mascara som tar priset. Klumpar ALDRIG men ger långa, fylliga fransar. I kombination med ögonfransböjare på mina annars så spikraka får t o m jag böjda, långa fransar. Det närmsta jag någonsin lär komma den onåbara Garbos perfekta ögonfransar.

2007-06-19 @ 21:05:32
URL: http://minfantastiskablogg.blogspot.com
Postat av: Lola

Det är svårt med ögonfransarna (mina är långa men dessvärre även raka och relativt glesa). Har också problem att hitta något som passar, det vill alltid sluta upp i stora klumpar även då det kommer till de rekommenderade mascarorna. Maxfactor 2000 Calorie har varit den bäst fungerande för mig, men vi går inte fullt lika väl ihop något mer.

2007-06-19 @ 21:57:30
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Axel Berg

Så intresserad är jag itne.
Kommenterar bara för jag såg du var från luleå.
Du får mig aldrig att läsa om ögonfranssvartfärg.

2007-06-21 @ 02:39:41
URL: http://manligbetraktelse.blogg.se
Postat av: Lola

Så vad är syftet med denna kommentar om man får fråga? Har ni något att säga?

2007-06-21 @ 03:50:22
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: diana

du har inte tips på en bra mascara som ger tjocka fylliga party fransar?

2007-06-23 @ 14:10:45
URL: http://dianakuttner.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0