Jag är inte gjord för studier

"För att läsa på Direkten och Distans krävs självdisciplin." Jo tack, jag märker det. Jag har fortfarande inte kommit längre än tre meningar på min examinationsuppgift i naturkunskapen. Hur svårt skall det vara att ge förslag på hur jordens alla människor skall få en dräglig levnadsstandard och hur man skall gå till väga för att minska befolkningstillväxten? Båda är sådana frågor jag normalt skulle ha ett svar på om man satt och pratade om det framför TV:n, men inte i en skoluppgift då man skall vara saklig och påläst. Det är inte det att jag sysselsätter mig med annat; det är det att jag inte gör någonting utöver stirrar på skärmen som en lamslagen. Hur gör man? Jag känner bara att jag behöver något gott att tugga på samtidigt som jag skall försöka fokusera mig, men något sådant finns ju inte heller. Det enda som finns här är 27 paket nudlar min far kom bärandes på i en oöppnad kartong efter att jag bad honom köpa "ett par paket" (jag vågar nämligen inte gå in i den orientaliska butiken något mer då jag avskyr den översociala övertrevliga kvinna som äger den då jag köper samma sak varje gång). Jag antar att han tröttnat på att springa ärenden åt mig.
Därefter skall jag (idag, inte under veckan ty i morgon har jag helt andra uppgifter att arbeta på) även skriva ett referat om hur katastrofer lamslår sju av tio i svenska B samt läsa tre dåliga noveller och fundera kring dem som om jag brydde mig. Måste det ta sådan tid? Jag har i över ett dygn nu tänkt på hur jag skall sätta igång, men inget händer. Jag är så osäker på hur man skall gå till väga, vad som är rätt och fel och skulle behöva en personlig lärare som sitter intill mig 24/7 för att få något gjort. Jag är så stressad att jag tillåtit mig att tända en cig inomhus vilket normalt är förbjudet här (den enda som någon gång får göra det är jag själv i sådana här situationer; minuspoäng att fönstrena inte går att öppna helt - ännu en anledning till att avsky lägenhetsboendet).
Jag måste försöka, jag måste göra saker fastän de är sjukt tråkiga och försätter mig i ett sjukligt tillstånd. Jag kommer att ångra mig så mycket annars och det är inte värt det. Jag måste skärpa mig. "Efter dubbelavsnitten av Dr Quinn lovar jag att skärpa mig. Jag behöver något som underhåller innan jag kan komma igång."

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0