Att svara på då tristessen är som värst

Vilken är din huvudsakliga sysselsättning? Bekymrad moralist med mycket tid över. CC i ett nötskal.
Vad ville du bli när du var yngre? Obducent. Författare. Hemmafru med blå kökssoffa i Gäddvik dagtid, programledare för TV4:s stora 90-talssatsningar på kvällstid.
Har de drömmarna förändrats med åren och isåfall till vad? Jag ägnar mig hellre åt manusskrivande än lyrik och liköppnande idag. Jag siktar på att kunna verka inom filmindustrin på något sätt.
Vad hoppas du att du gör om tio år? Se ovan.
Har du någonsin samlat på något? Ja, men aldrig på allvar. Hade jag gjort det hade jag haft världens största kolapapperssamling.
Finns det någon hobby du skulle vilja dra igång med? Amatörfilmande.
Vilken/vilka av dödssynderna begår du regelbundet? Vrede, frosseri.
Vilken var den senaste "goda gärningen" du utförde? Jag är ständigt trevlig mot dumma människor som egentligen är inkapabla till att föra en konversation.
Vilken var den senaste, moraliskt sett, tveksamma handlingen du utförde? Lät min trötta far diska upp efter mig - igen!
Gör man "goda" gärningar av godhet eller för att man själv mår bra av det? Jag tror att många gör saker för att stilla det egna samvetet/få högre status och inte för att de verkligen bryr sig, men så länge man gör något med baktanken att få ut något av gärningarna själv är de inte "goda": Goda gärningar är osjälviska.
Skriver du fortfarande önskelistor? Ja, men de hamnar ingen annanstans än på min blogg.
Finns det någon särskild present du fått som du blev särskilt glad alt. upprörd över? Jag blir mycket upprörd då jag tänker tillbaka på samtliga presenter mina morföräldrar givit mig genom åren, allt från ett turkost sminkborstset till "Självkänsla nu!" och filmen "Hur man blir av med en kille på 10 dagar".
Hur reser du helst? Bil.
Om du var chefsredaktör för en tidning, vad skulle den handla om? Film, historia, skönhet, samhälle och vardag.
Skulle du hellre vilja vara någon annanstans nu, var isåfall? I er säng, förstås.
Vad är det senaste du retade upp dig på? Min mor som aldrig slutar skrika.
Blir du lätt förbannad? Om!
Hur brukar din ilska te sig? (Hur är "ditt irriterade jag"?) Kylig tystnad, sarkasm eller hysteriskt utagerande.
Har du någon egenskap som brukar reta upp personer? Jag är negativ och barnslig.
I vilken annan tidsperiod skulle du inte vilja leva? Under 60-/70-talet.
Vilken historisk person skulle du vilja vara för en dag? Virginia Hill.
Vad tror du man kommer kalla den här tidsperioden i framtiden (typ, medeltiden, bronsålder, renässansen etc)? Fördärvstiden.
Om du kunde resa tjugo år framåt eller bakåt i tiden, men inte komma tillbaka till nutiden, skulle du göra det och i så fall framåt eller bakåt? 20 år framåt. Jag vill ha fler chanser.
Har du något favoritcitat som vägledning i livet? "Skjut bara upp till i morgon det ni kan tänka er ha ogjort när ni dör." Nej, jag följer det inte.
Vilket är ditt absoluta hatcitat? "Tiden läker alla sår."
Föredrar du väggklocka, armbandsur eller mobiltelefonklockan? Väggklocka.
Är det viktigt att vi fortsätter utforska rymden trots de höga kostnaderna? Nej. Jag anser att det är viktigare att lägga denna kostnad på nödvändigheter.
Kommer människan någon gång lyckas kolonisera rymden? Nej.
Finns det någon tjusning med vardagen? Nej, inte min i alla fall.
Har du något tips för hur man förgyller vardagen? Nej, inte min i alla fall.
Måste man sträva efter någonting mer än vad vardagen har att erbjuda? Ja.
Är du intresserad av heminredning? Jadå.
Vad är viktigast för att lyckas få ett välinrett hem? Ha en tanke bakom möbleringen och håll dig gärna till ett tema. Det är OK att bryta av, men att hämta inspiration från för många av världens håll samtidigt är aldrig snyggt. Med andra ord; kommer 70% av dina prylar från Mique och har dödskallar/hjärtan/djurmönster på sig, köp för guds skull inte en 40-talssoffa bara för att det är snyggt! I så fall får du slänga ut resten av hemmet, och det är väl inte speciellt lyckat.
Vad tar man sig till om man vill ha ett trevligt hem men saknar ekonomi och färdigheter? Besöker reorna med mig.
Vilket är ditt bästa gör det själv-tips? Jag är ingen gör det själv-person. Jag önskar att jag var litet händigare.
Vilket är den fulaste grejen man kan ha i ett hem? Omatchande gardiner/mattor. Låt bli tygerna helt om du inte kan hitta något som passar resten av inredningen.
Vilken är den snyggaste? Finns mycket. Snygga lampor och en stilig soffa är viktigt.
Om du fick möjlighet att lära dig ett språk snabbt och enkelt utan ansträngning, vilket språk hade du valt? Jag behöver öva upp mina engelskfärdigheter, men utöver det har man mest nytta av spanska.
Vilken dag är skönast av fredag, lördag och söndag? Fredag.
Hur många bröllop har du varit på? Inget (en vigsel däremot). Jag siktar på mitt eget.
Är du en sådan som skulle kunna hålla tal på bröllopsfesten? Får jag inte hålla ett kan jag lika gärna stanna hemma.
Livet följs oundvikligen av döden. Har du accepterat att du en dag kommer att dö? Nej.
Vill du planera din egen begravning eller vill du inte tänka på det? Jag planerar.

Vad tror du händer efter att vi dött? Av jord är du kommen, av jord skall du åter varda.
Om en hemlös ber dig om pengar, vad gör du då? Jag ger de lösa kronorna ur plånboken. Bär dock sällan pengar med mig.

Om du ser någon stå med bilen på motorvägsrenen och viftar med händerna, vad gör du då? Kör på den viftande. image278

Om någon ringer på och ber dig ta hand om en kattunge som annars måste avlivas, vad gör du då? Försöker att hitta ett nytt hem åt den, annars gör jag den så gärna till min.

Om en vän ber att få låna 5.000 kronor av dig, men absolut inte vill säga till vad, vad gör du då? Betyder jag inte tillräckligt mycket för att få veta detta kan denne vända sig till någon annan.
Om tid och pengar inte hade någon betydelse, vad hade du helst gjort mest: Lagat mat, ätit ute eller beställt hem? Restaurang på veckorna, hemkörning på helgerna.

Om du plötsligt kunde se in i framtiden, hur långt skulle du vilja se då? Två år, så att jag vet vad jag behöver göra för att förbättra det som kommer efteråt.
Hur grovt brott skulle du kunna begå för dina vänner? Så grovt som behövs.

Vad är det perfekta brottet enligt din mening? Spårlöst och väl planerat in i minsta detalj.

Du blir stoppad av en polisbil på vägen. Vad tänker/känner du? "I didn't do it, nobody saw me do it, you can't prove anything."

Kan någon bekräfta vad du gjorde i går natt mellan 01.00 och 03.00? Nej.
Är det något du ville göra i ditt liv som du tycker är för sent att göra nu? Ja.

Är det något som ännu är för tidigt att göra? Nej.

Vad i ditt liv har hittills tagit längst tid att göra? Skolan. Jag är inte klar än.

Vad har varit alldeles för kort? Mina ben.
Nämn något som du tyckte var ute förut, men som känns inne nu. Over size-väskor, midjebälte.

Nämn något som du tyckte var inne förut, men som känns ute nu. Spetsiga skor.

Nämn något som du brydde dig om förr, men som du inte bryr dig om nu. The Nanny?

Nämn något som du inte brydde dig om förr, men som du bryr dig om nu. Själen.
Om du visste att du skulle dö snart?

...vilken är den sista låt du skulle lyssna på? Jag har två alternativ: Eminem - dö lycklig men arg med adrenalinet pumpandes. Något muntrare - dö mätt och nöjd.

...vilken är den sista maträtt du skulle äta? Godis och det mycket! Det kommer ändå inte hinna sätta sig.

...vilken är den sista person du skulle tala med? Någon som kan sprida orden vidare.

...vilken är den sista sak du skulle göra? Hålla ett tal och hoppas att någon...nej, kräva att alla lyssnar.

Vilket är ditt favoritcitat om? (Har inga, utan fick googla för att komma på något vettigt att skriva vid de första.)

...kärlek? True love never dies.

...livet? In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.
...döden? The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.

...lycka? There shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.


Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ar det min blogg du menar, som du brydde dig om men inte bryr dig om nu? Du har en sjukt snygg blogg, forresten :)

2008-02-14 @ 23:30:47
URL: http://www.thenanny.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0