(ingen rubrik)

Somnade 18, vaknade 22, somnade 00, vaknade slutligen 05. Jag är skapligt förbannad och urbota less på att behöva uppsöka helvetesbyggnaden. Klarar inte av att sitta två timmar rakt upp och ned och bara vänta, men vad annat har jag att göra? Lovade att göra bra ifrån mig idag och jag måste hålla det (för ett G i teater tänker jag inte sluta med, jag förtjänar MVG i grunden men det är tyvärr omöjligt att få nu och därför är VG det enda jag tänker acceptera). Jag klarar inte av att öva inför folk jag ogillar som ogillar mig, men jag måste stänga av det personliga och spela situationen, inte göra uppehåll för varje gång jag känner att något kommer gå fel: Går något fel blir du tillsagd. Att det skall vara så svårt att pränta in i vissas huvuden. Hindrar späcket dig från att tänka också? Nej, vara bara tyst och tacksam och gå och sätt litet annan färg än rödsprängd grisvit på dig så att du hinner med 7.50-bussen.

Uppdatering: Det gick sämre än någonsin, jag orkar inte leva med mig själv och bussen hann jag inte med på grund av vädret. Torsdagar har gått från min officiella "åh, vilken jäsingens trevlig dag, och i morgon är det fredag"-dag till veckans värsta. Jag åt dessutom en hel chokladkaka på kvällen. Tänk så hade jag bara kunnat väntat några timmar tills klockan slagit om, men det är bara att fortsätta som tidigare men med inslag av mer ätande. Det är bara att inse att jag inte klarar dagen på en riven morot och ett litet paket nudlar. Om jag skall orka med detta och dessutom kunna röra på mig måste jag få i mig mer. Jag är sämst på att finna hållbara vägar (som orkar bära mina kilon).

Kommentarer
Postat av: sanna

skönt att somna tidigt
Ha en fin dag:)

2008-01-24 @ 06:23:33
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Anna

Kom att tänka på min barndom när jag såg bilden till detta blogginlägg. När jag var liten så var jag rädd för Miss Piggy. jag drömmde mardrömamr om att hon kom och ringde på hemma hos oss och försökte komma in, men mamma slängde dörren i ansiktet på henne. : )

jag har också spelat teater (gick estet på gymnasiet). Att få spela någon annan roll än rollen som sig själv kan ge en välbehövlig paus i vardagen ibland. Skit i alla andra som är där, du är där för att göra ditt jobb och din roll så bra som möjligt. och alla är så upptagana med sig själva och sina egna roller (de de ska spela eller rollen som sig själva) att de inte ens har tid att koncentrera sig på vad du gör.

2008-01-24 @ 13:47:42
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0