Så här roligt har jag om somrarna

Om jag varit av tron att en bild säger mer än tusen ord.


vad ger dig gåshud?
Människan har detta som en kvarleva från tiden då vi var pälsklädda som kattstackaren ovan är. Vi får "gåshud" när vi fryser, blir rädda, ledsna eller överraskade. Även njutning kan ge detta fenomen t.ex. när vi hör ett musikstycke man inte vill erkänna att man ställt in på repeat eller tar del av vårt- och operationsbilder.

vilken historisk person skulle du vilja äta middag med?
Der Führer, precis som Zarah Leander.

... och vad skulle du bjuda på?
Cyanidspetsad grapefruktläsk, sådant Jim Jones (inte rapparen) tycker om.

vilken cd i din samling hamnar sällan på skivtallriken?

Ingen CD i min undanstoppade skokartong kommer att spelas igen. Nedrans traumatiska barndom.

när tvivlar du?
När hopplösheten blir särskilt påtaglig.

vad är det första du gör när du stigit ur sängen på morgonen?
Ger ifrån ett ovisst antal suckar och stön.

vilken är den mest överskattade möbeln?

Databordet.

vilket drag ogillar du hos andra?

Likgiltighet, opålitlighet, mjäkighet, arrogans, överdriven lättsamhet, självgodhet, avsaknad av förnuft och självinsikt.

ditt liv har hittills varit...?
En besvikelse.

vad är det första du lägger märke till i någon annans hem?

Lukten (alternativt stanken).

hur vill du dö?
Se löpsedlarna december 2028.


om du fick en tidsmaskin, vilken period skulle du besöka?

Depressionen, WWII.

du får 5000 kronor att sprätta på en helkväll. Vad gör du?
Jag sprättar inte, jag spatserar (och shoppar).


vad skrämmer dig?

Hägglarver, åldrandet.

vad gör du helst en ledig lördag?

Vad som helst som är mer underhållande än Postkodmiljonären. Jag är lättroad.

vad är det första du gör när du kommer in på ett hotellrum?
Slänger ett hastigt öga på utsikten för att sedan gå igenom lådor, garderober och skåp och slutligen provligga sängen.

vad hittar man aldrig i ditt kylskåp?
Mögel. I mina föräldrars däremot lever och frodas det.

vad är det dummaste du har gjort?

Att sluta gå i skolan och börja förstöra mig själv.

vilken sport skulle du aldrig drömma om att testa?
Jag brukar inte drömma om att sporta alls, men samtligt som involverar eld och vatten.


när du blir riktigt sugen på något, vad vill du äta då?

Vällagade maträtter. Jag äter det högst någon gång per år.

vilket uttryck använder du alltför ofta?

Jäsiken? Nu är det dock slutpratat för egen del.

vilket fordon vägrar du färdas i?
Kanot, pulka.

vilken kroppsdel är du mest stolt över?

Ingen. Att se sig själv i spegeln är ett helvete.

när gapskrattade du senast?
Inte länge sedan, men det lär dröja till nästa gång.

vad har du på nattduksbordet?
Jag har inget, men på soffbordet står en tom fruktskål.

vad tror du folk tänker om dig när de träffar dig för första gången?
Jag vill inte veta, men antagligen att det är synd med en sådan kropp på en sådan stil alternativt skamligt med en sådan stil på en sådan kropp.

om du var Gud för en dag, vad skulle du ändra på först?

Mänsklighetens inställning.

vad hamnar i din lördagsgodispåse?
Naturgodis om jag lyckas smuggla ned det i påsen (ingen kommer att få mig betala 13 kronor hektot för godis bara för att det innehåller naturliga ingredienser).


vilket är ditt motto?
Revenge is a dish best served cold.

DU:

Vad heter du, och vilka är dina två vanligaste smeknamn? Cecilia. CC, C.
Vilken tid på dygnet föddes du? Kväll.
Har du några syskon? Sandra.
Var bor du? Örnäset.
Har du alltid bott i samma kommun? Ja.
Gillar du att bo där du bor nu? Nej.
När du är 45, var bor du då? Jag har inte planerat att bli 45.
Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej.
Om du var pank och fast i Amsterdam, skulle du då överväga att prostituera dig själv för att komma hem? Ja.
Har du någon gång velat vara det kön du inte är? När jag var liten och inte välkommen hos något kön brukade jag fundera om det var stora fel på mig, tills jag insåg att det var deras föräldrar som var problemet.
Vilken kroppsdel gillar du mest hos dig själv? Mina ögonfransar är långa och därmed OK efter att jag böjt och målat dem, men naturligt är de både raka, glesa och ljusa. Snyggt? Nej.
Vilken är din favoritfärg? Svart, guld, brun, marin, grön.
Vilken är din favoritårstid? Höst.
Vilket datum är det idag när du svarar på dessa frågor? 8 juni.
Lyssnar du på musik just nu, och i så fall, vilken låt? Morrissey - I Have Forgiven Jesus.

HEMMET:

Bor du på mer än ett ställe? Nej.
Hur gammal är din pappa? 54.
Bor du i hus, lägenhet, radhus eller annat? Hus.
Känner du ibland att du är hemma för mycket? Det är jag.
Har du plikter såsom att städa hemma? Nej.
Tar det längre än 30 minuter för dig att komma till stranden med bil? Nej, men vad skulle jag på den att göra?
Hur stort är ditt rum? Vet ej.
Hur länge planerar du att bo hemma, eller när flyttade du hemifrån? Jag flyttar när jag kan.
Har ditt hus/lägenhet mer än en våning? Ja.

DATORN:

Hur många timmar sitter du framför datorn på en vecka? 63?
Tycker dina föräldrar att det är ett problem? Nej, jag är vuxen, men när jag försummade hela grundskolan för mina internetvänner var det det.
Läser din dator Internet genom explorer, firefox, linux eller annat program? Explorer.
Spelar du spel som exempelvis tibia, wow eller cs? Jag spelar inte.
Hur mycket musik har du på din dator? Väldigt litet. Jag har inget musikintresse att tala om utan lyssnar på samma gamla dängor tills jag tröttnar och letar upp låtar på YouTube.
Använder du regelbundet webcam? Har ingen. Om jag haft; vad skulle jag göra med den? Trycka upp hängpukorna under hakan och lägga upp bilderna på snyggast.se?
Vilken sida har du som startsida? Google.
Laddar du ner musik olagligt? Det vore väl mer spännande att fråga vem som laddar ner musik lagligt.

TV:

Vilken kanal tittar du på mest? Varierar.
Har du problem med tv-reklamen? Ja.
Har du tittat på "Mitt i naturen" fler än tre gånger? Ja, det är väl spännande?
Vem är mest tv av Bengt Magnusson, Arne Weise, Ernst Kirchsteiger eller Pontus Gårdinger? Magnusson.
Kan du ibland känna en saknad av Bosse Bildoktorn? Nej, jag tittar på Pimp My Ride.
Känner du någon som är besatt av Sex and the city? Nej, men av sex.
Har du någon gång varit med i tv? Ja, tyvärr.
Vilket är, enligt dig, det bästa tv-programmet genom alla tider? Simpsons.
Hur många timmar i veckan tittar du på tv? I snitt "någon timme" gånger sex.

RELATIONER:

Till vem sa du "jag älskar dig" senast? Oväsentligt.
Känner du att du älskar dina närmaste vänner? Nej.
Har du haft ett förhållande som varat i över ett år? Nej, jag har alltid ersatts av någon annan.
Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän? Förutom att man älskar djuren villkorslöst; ja.
Är du kär just nu? Nej, bara olyckligt förälskad i kärleken som man kan vara.
Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren? Det vore väl aningen lössläppt?
Vilken relation har du till dina klasskamrater? Jag har inga.
Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet? Nej.

KLÄDER:

Vad har du på dig nu? Morgonrock, linne, underkläder.
Äger du ett plagg från en second hand-butik? Inte ett enda.
Hur många par skor använder du regelbundet? Jag har fem ståendes i hallen.
Har du sparat i över två månader för att ha råd att köpa ett klädesplagg? Nej.
Tycker dina vänner att du köper mycket kläder? Jag tycker att jag gör det med tanke på att jag inte använder dem.
Skulle du kunna tänka dig att jobba på H&M? Nej, jag är för bred för att jobba på H&M.
Har du någon gång burit en folkdräkt? Nej.
Äger du en kostym/dräkt? Ja.
Har du någon gång slängt ett plagg efter att endast ha använt det en gång? Ja, på golvet.
Anser du att en persons klädstil säger mycket om personen? Ja och nej. Det finns de som är onödigt förutsägbara.

PERSONER:

Är Tina Nordström ett bra ansikte för Skåne? Är det ens möjligt att göra ett bra ansikte för Skåne?
Vad tycker du egentligen om kungen? Poänglös ut i fingerspetsarna.
Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg? Hon ser ut som vilken 26-årig brat som helst.
Vem vill du se som julvärd julen 2008? Bryr mig inte. Jag tittar ändå inte på jul-TV.
Vilka är dina förebilder? Har inga.
Är det synd om Kikki Danielsson? Nej.
Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej.
Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon? Nej. Det skulle betyda att 90% av specialprogrammets elever är smarta och det kallas inte specialprogram för att det handlar om ovanligt skärpta barn.

EGENDOMLIGA SAKER:

Har du en speciell relation till A/K-brunnar? Nej, ingen alls.
Känner du att du ibland har tvångstankar? Ja.
Har du saker du måste göra innan du kan sova? Ligga ned.
Tittar du fortfarande på barnprogram då och då? Ja.
Har du egna uttryck som kan uppfattas konstiga av andra? Nej, inte direkt.
Har någon sagt att du är konstig? Ja.
Försöker du vara annorlunda? Nej, tvärtom.
Klär du dig medvetet annorlunda? Nej, tvärtom.

FILM:

Ser du mer än en film i veckan? Nej.
Anser du att du är en filmälskare? Ja.
Vilken var den senaste filmen du såg? Minns ej.
Har du sett en film av Bergman? Ja.
Gillar du amerikanska filmer? Ja.
Har du alltid undertexter på när du ser en film på engelska? Om det finns; ja. Det gör det dock inte.
Vilka är de tre bästa filmerna du någonsin sett? Vet ej.
Har du någon gång tittat på Oscarsgalan? En gång. Det var inte speciellt intressant.
Har du varit på en filmfestival? En liten sådan.
Har du någon gång seriöst övervägt att ha exempelvis skådespelare eller regissör som framtida yrke? Det är litet av det som är tanken.

FRAMTIDEN:

Vad vill du göra i framtiden? Bo och trivas i mina drömmars hem.
Ser du en framtid i Sverige? Nej.
Vill du ha barn? Nej.
Vill du gifta dig? Ja.
Kommer du att plugga vidare på universitet/högskola? Nej, det kommer jag inte.
Vill du ha ett jobb liknande dina föräldrars? Förtidspensionär eller kringflackande vaktmästare? Nej, tack.
Tror du att systembolaget kommer att finnas 2020? Nej.
Tror du att befolkningen på jorden kommer att bo delvis eller helt på en annan planet i framtiden? Nej.
Kommer du att ha bra kontakt med minst fem av dina klasskamrater om tjugo år? Jag hade inte ens litet kontakt med fem av mina klasskamrater då jag hade några.
Tror du att det kommer att finnas converse till försäljning om femtio år? Ja.

SLUTLIGEN, 10 RANDOMFRÅGOR:

Har ni en städerska i ert hem? Nej, jag tror inte på slaveri.
Har du varit i Asien? Nej, jag är inte mycket för Asien, men thaimat är god.
Gillar du din skola/jobb? Nej.
Om du skulle identifiera dig med en musikartist, vem skulle det då vara? Miss Piggy.
Är bilddagboken en sådan daglig syssla för dig som du anser vara nödvändig för att din dag ska kunna kännas bra? Nej, jag använder inte Bilddagboken, men det kan ju bero på att jag inte har någonting att fotografera.
Har du badat i havet i år? Jag badar inte, jag duschar.
Är fotografi viktigt i ditt liv? Nej, men det är bra att spara de bilder man tar.
Har du en egen kamera? Ja, en dålig sådan.
Idrottar du mer än tre gånger i veckan? Nej.


Kommentarer
Postat av: deserie

HÄGGLARVER. herregud. (dör)

:(

2008-06-08 @ 18:35:23
Postat av: Bim H-D

Hm, kan INTE vara mycket som är enklare än hitta något bättre än postkodsmiljonärerna o Bimgolotto... Oj, vilken konstig svenska jag fick till där då... ja, jag ÄR trött, orsaken att jag inte klarar skriva ok, månne?

Må så grankott... ngn som dock inte anser mycket intressant alls på tvn, så... jag kanske är mer svårtflörtad? ;)

2008-06-08 @ 19:37:02
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Jenny

Den där kattbilden använder jag faktiskt till min msn just nu. Lustigt...



I Have Forgiven Jesus är för övrigt en underbar (gråt)låt.

2008-06-08 @ 20:53:48
Postat av: Keeva

vaddå baxar du naturgodis ? :S

2008-06-15 @ 10:53:46
URL: http://kiiviie.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0