Tisdagen 25/3: Getter, Gina & grisar i säckar

Nu sitter jag ensam i lägenheten och känner mig rastlös medan magen vrider sig i plågor. Jag längtar tills jag får ta taxin till tågstationen och lovet är slut då jag behöver rutinerna och vill kunna återgå till mina Naturdiet i skafferiet, hatar att ha min vardag nedklämd i en resväska och att umgås med dryga människor.

Gårdagen handlade om ett besök i Mariebergsskogen med sina många djur. S hade tvingat mig att lyssna på Kelly Family med öppet fönster hela morgonen medan de enorma kappklädda datapels-/lajvnördarna till grannar med balkongen full av pizzakartonger passerade loftgången, varför jag nu inte kan höra annat än deras oskuldsfulla föräldralösa röster i mitt huvud. Efter att hon kvällen innan vaxat våra "mustascher" hade jag stora röda märken under näsan att dölja, vilket jag endast lyckades halvt om halvt med. Med ett sårigt ansikte som förde tankarna mot syfilis åkte vi in till stan och fortsatte ut mot "skogen", som egentligen är en gigantisk park. Där träffade vi på änder som matades med havrekross, en dålig far som inte hade vett nog att hålla reda på sina ouppfostrade avkommor som skrämde slag på och irriterade samtliga, och den sötaste getfamilj vars minsting var den gnälligaste och mest sociala jag hört - båda hans föräldrar var trötta på honom. Att se och tala med djur gör en så lycklig och jag hade ingenting emot dagen fram till att det blev dags att avrunda på platsens fik/museum vilket betyder att man måste slå sig ned tillsammans.



På väg tillbaka gicks det om Gina Tricot var jag köpte den en gång så trendiga hängselkjolen och klänningen (som snarare är en tunika då den precis täcker det allra största) för 99 kronor styck, och på Body Shop hade man s.k. "grisen i säcken"-påsar, med innehåll till ett värde av 100-300 konor. Jag köpte två, öppnade den ena som innehöll en ögonskugga, en flaska aromaterapi och en duschsvamp, och funderar på att lotta ut den andra här i bloggen, ty det är ju så populärt med nättävlingar idag och jag tycker om att ge presenter nästan lika mycket som att få, ibland mer eftersom man då slipper tacka oärligt för något man inte vill ha.

Kommentarer
Postat av: Stella

Hahahaha! Jag försökte mig också på vaxning av mustasch en gång. Tänker aldrig mer ge mig in på något så idiotiskt. Hade blåsor på överläppen i en vecka. Då är jag hellre hårig :D

2008-03-27 @ 13:45:18
Postat av: C

Haha. Fy farao. Jag har fortfarande stora sårskorpor från vaxningen. Jag kan lova att håret hinner börja växa ut innan de försvunnit - och med foundation över ser det bara värre ut!

2008-03-27 @ 19:38:30
URL: http://heartsick.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0