Dagen (nej, inte den kristna tidningen):

Naturkunskap med chockbeskedet om att jag kommer att tvingas ge mig ut och leta lavar(!) i veckan och skriva en rapport kring detta. Leta lavar - var inte det sådant man gjorde i trean trots att man inte förstod ett dyft av det, men var nöjd eftersom man slapp lektionen? En oändligt långt håltimme följde därefter (kan man säga detta vid vuxenutbildningen, eller är håltimmar sådant endast gymnasieelever har privilegiet att tala om?) var jag velade mellan att sitta rakt upp och ner eller gå in till stan. Jag satt rakt upp och ner ett tag för att sedan tröttna och spenderade 298 kronor på Gina Tricot. På vägen tillbaka gick jag förbi en frisersalong och frågade hur pass mycket utväxt jag måste ha för att lägga in naturliga slingor och göra mig av med det platinablonda. Man menade att det skulle gå att ordna redan nu, men för att vara på den säkra sidan tänker jag ge det ytterligare någon millimeter, ty jag betalar inte 900 kronor för slingning och går därifrån med större frustration än när jag kom dit. Igen.

13:00 skrev jag engelskglosor hos den vikarie som genant nog kände igen mig från Lärkan och kom ihåg mitt namn efter att ha varit med på tre lektioner (1,5 år senare - nåväl, man får väl vara glad att man lyckas ge ifrån sig intryck, om än enbart negativa). Det gick dåligt men jag var lättad över att ha fått det gjort. 14:00 drack jag surt kaffe till cigaretten, hittade rättskunskapsboken för 200 kronor på en anslagstavla (jag hade velat komma undan billigare, men då det är en sällsynt bok får jag motvilligt acceptera budet) och 15:00 var det i vanlig ordning dags för engelskan, som jag inte gjort en enda grammatikuppgift i. Det är inte obligatoriskt varför jag prioriterar annat, men det kommer definitivt att slå tillbaka på grammatikprovet i vinter.

16:30 åkte jag till COOP och försökte mig på att handla. Det gick inte bra - jag är alltid nära till gråt där jag klampar runt i butiken och desperat försöker hitta något att äta som inte är helfabrikat - och jag kom hem med det vanliga; quornfiléer och juice. Skall även testa en pastasås med tomat och rostad vitlök ("vilken bra start med färdig sås", tänker då ni, men den innehåller åtminstone mindre kalorier än det glas som kommer drickas till) då fullkornsspagetti är det enda som finns att äta. Köpte hem svenska äpplen att äta i kväll. Svenska äpplen är helt klart de bästa; små och sura, precis som man vill ha dem, och alla andra frukter med för den delen. Rentav gudomligt goda är de! Sötma är överskattat. Jag önskar att jag kunde säga detsamma om det söta i sakerna jag numera håller mig borta från. Jag blev tvungen att stirra rakt fram på väg till kassan för att slippa se skylten som visar 49 kr/kg.

Detta blev då en summering av dagen och likväl en matdagbok. Jag kommer med största sannolikhet att föra den i den offentliga bloggen de dagar jag håller mig något sånär i skinnet, och hålla de största misslyckandena (läs: godis/kakor - ja, det kommer hända trots att jag inte planerar det) till den privata. Inläggen kommer då att se ut i stil med vad som följer: "HELVETE! VARFÖR KAN JAG ALDRIG LYCKAS MED NÅGOT? VARFÖR SKALL JAG STÄNDIGT FÖRSTÖRA FÖR MIG SJÄLV? VILL JAG BLI EN AV DEM VARS FETMA DET GÖRS DOKUMENTÄRER OM? JAG ÄR EN IDIOT SOM FORTSÄTTER FAST SVARET ÄR NEJ. JAG BORDE TA LIVET AV MIG, MEN ÄR FÖR FET FÖR ATT RYMMAS I KISTAN, OCH FÖRNEDRINGEN AV ATT BEHÖVA LÅTA BESTÄLLA EN SPECIALTILLVERKAD SÅDAN ÄR ALLT FÖR STOR FÖR ATT DET SKALL VARA VÄRT DET." Nu skall jag tillaga min middag, portionen lär vara större än rekommenderat. Sedan; det jag inte gjorde i helgen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu är vinnarna presenterade på min blogg=)

2008-09-22 @ 17:53:29
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Jenny

"Nu skall jag tillaga min middag, portionen lär vara större än rekommenderat."



- Oh yes! Så är det alltid för min del. Jag väljer att tänka att de som beräknar sånt har FEL.

2008-09-22 @ 22:28:22

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0