Viktredovisning 20/3-09

Viktminskning vecka 12: 0,0 kg
Viktminskning sedan start (1/1-09): 10,6 kg

"Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare..." mumlar jag för mig själv i ett sömnigt mantra varje torsdagnatt då jag steppar iväg till vågen med så litet kläder som möjligt, och har jag inte hunnit gå ner något under veckan hoppas jag att Krishna själv skall hjälpa mig att peela av några gram till morgondagen. Att mina bluffsekteristiska drag gör någon skillnad betvivlar jag, och trots att jag är Mrs. Spirituality tror jag inte att affirmationer tillför något annat än mental uppmuntring. Det går således inte att "affirmera sig ner i vikt". Om så vore skulle det inte behövas inrättas några 500-kiloskliniker i The Holy Land (a.k.a. USA). Jag är i vilket fall glad över att förbränningen hittills lyckas ta mig till exakt önskad maxvikt efter vilotimmarnas förbränning. Vägde ett halvt kilo mer för åtta timmar sedan, men nu slipper jag ju i alla fall säga att jag ökat under veckan som gått, och kan nöja mig med en innerst inne genombitter och krossad kämpaglöd. Egentligen har jag inte alls ätit mycket (snarare tvärtom), bara fel, fel, fel. Kommer jag igång med träningen och försöker återgå till klokare matvanor så att jag slipper gå hungrig (och därmed småäta i stället) skall det ordna sig. Nya tag vecka 13!

Kommentarer
Postat av: Emma Amelie

ät mer och bra (men inte för mkt såklart). är enda sättet att inte fastna i fällan med låg förbränning och långsam viktnedgång.

kan hända att om du svultit och ska äta lite mer så kanske du går upp lite en vecka...men det vänder...och då är det bara att fortsätta med samma så går man ned igen.



och ja de där platåerna kommer ju då och då dessutom. bara att härda och inte ge upp!

2009-03-21 @ 01:18:44
URL: http://emmaliine.blogspot.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0