Akut hårråd efterlyses

Har köpt hem JH's MOOD Ultrablond idag. Jag vet så väl att jag kommer ångra mig bittert när jag är vithårig (eller flintskallig?) i stället för "bara litet ljusare" (så mycket som jag kämpat för att komma fram till en naturlig färg så att jag slipper färga utväxten), men står inte ut med denna nyans. Egentligen är det inget fel på den (tvärtom ser det bra ut; väldigt naturligt vilket gillas), men jag måste bli ett par nyanser ljusare för att känna mig hel! Jag vet inte ifall det beror på årstiden att det blivit så mörkt nu (antagligen?). Att slänga i en pärlblond toning eller använda silverschampo gör ju inte håret blondare, och det är 2-4 nyanser jag behöver ljusa upp nu (Schwarzkopfs Poly Blonde som sades ta just 2-4 gav ingenting, därav mitt införskaffade av Ultrablond eftersom jag vet att den fungerar; kanske för bra).

Frågan är hur länge jag bör ha i blekningen för detta ändamål? När jag redan är grådassig och blekt sedan tidigare bör det väl inte vara nån överhängande risk för gult hår här? Råd, någon? Jag är alldeles för ivrig för att vänta mer. Jag måste ljusa upp denna grå tillvaro och det snarast.


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0