Det här är ju ett skämt!

"Den här dagen kan vara en otursdag för dig. Om du nu måste gå ut idag, så var försiktig."
Ditthoroskop.nu's horoskop med födelsetid slår aldrig fel. Å andra sidan sade N's horoskop att detta var en riktig turdag då allt går enligt planerna. Jag vet inte vad jag skall tro på längre, om jag inte kan tro på det...

Klart som korvspad - nej, klart som fan - att flyget skall vända. Ja, det är väl ganska självklart eftersom det råder totalt snökaos ute. Planet som skulle vara framme halv tre men sedan försenades är tillbaka på Arlanda. Det verkar inte vara meningen det här. Efter att ha väntat i stan i två timmar och fördrivit tiden med att svettas bland affärernas reor får jag det ljuva beskedet, och jag är så förbannad att jag kokar - tortellini med ostsmak och i hela kroppen. Nästa plan väntar på nytt besked om 40 minuter, då de skall tala om att det blivit ytterligare en försening, men det lär han knappast hinna med, så jag antar att det blir ett nytt försök vid åtta. Annars blir det en annan dag, och eftersom livet alltid går emot en på något vis, kommer det att bli en annan dag. Jag lider med resenärerna.

Som om inte eländet med flygplanen var nog, ramlade jag med Hemtex-kassen i snödrivorna när jag klev av bussen nyss. Ett antal människor fick alltså tillfälle att ha roligt på min bekostnad och min feta, skamsna uppenbarelse. Det var vad de kom att tänka på under resten av bussresan, eftersom det är sådant jag tänker på om någon annan hamnar i samma situation. Jag skäms ögonen ur mig å deras vägnar, och nu gjorde de detsamma å mina. Jag som ville kunna säga att jag inte halkat något vintern 09/10. Adjöss med den drömmen!

Jag hatar vintern.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är också frustrerad, men av andra anledningar.



Vi kan vara frustrerade ihop och tillsammans låta frustrationen bli till KRIG mot all skit som finns. Eller något.

2010-01-28 @ 13:28:17
Postat av: sofia

vintern är fruktansvärd i år. tänker aldrig mer påstå att "det är mysigt med lite snö".

2010-01-28 @ 22:22:31
URL: http://hurtin4certain.blogspot.com/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0