I'll admit I have some might big shoes to fill

Dags att se sig om efter nya höstskor. Så dåliga som klackarna är håller de ingen längre tid - det kan räcka med en promenad genom stan - och att man uppmanas att klacka om skorna direkt efter köpet är något som driver mig till vansinne. Varför skall jag betala 100 kronor till för att lämna in en vara jag just köpt hos en skomakare? Är det så svårt för tillverkarna att göra en som håller och höja priset med några kronor om de nu anser det vara något besvär (vilket det inte är)? Jag har många skor, men inga jag håller av såpass att jag lägger ut den summan för att laga dem innan de ens gått sönder i förebyggande syfte. Nej, jag tjänar mer på att köpa tre halvsnygga/halvfula par på rea än att köpa ett till fullpris och klacka om - för eller senare går även de sönder. Tunna klackar är med andra ord inte bara obekväma utan även oekonomiska.

Mina tre år gamla favoritskor med kilklack nöttes efter mycket sparsamt användande sönder helt förra veckan varför jag nu är i desperat behov av nya. Vi har gått igenom en del tillsammans de få gånger vi sågs - allt från berusad promenad i ösregn till att hamna under bildäck. Nästa projekt blir att hitta en ny kärlek.

Att H&M f.ö. börjat sälja skor i storlek 41 var väl ändå på tiden med tanke på att fler kvinnor i Sverige idag lär dra det än 36, men ni har väl inte missat att Din Sko numera har vissa modeller upp till och med storlek 42? Ett stort steg i rätt riktning (ursäkta ordvitsen). Det är nog så svårt att hitta 41:or som sitter bra, så jag känner med 42:orna samt 41:orna som nu kan använda tjocksockar i vinterskorna. Modellerna är inte de snyggaste, men det är ju en smaksak; Din Sko har aldrig varit min favoritbutik. Går det bra med försäljningen kommer vi förhoppningsvis att kunna se något tjusigare i vår.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det där skoproblemet känner jag igen, jag drar 41 & ibland 42 om det är rikigt illa. Så jag är glad att de inser att vi kvinnor inte har teeny weeny 36:or allihopa.

2008-08-24 @ 19:37:11
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nettan: Samma här. Ändå tycker jag att 41 verkar vara en lika vanlig storlek som 37 av de man pratat med att döma (och 37:or finns det gott om i butikerna). 38-39 verkar vara vanligast.

2008-08-24 @ 19:50:57
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Så H&M på Storgatan har skor i stl. 41 nu?

2008-08-26 @ 14:30:54
URL: http://hotcappuccino.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0