Make me over

Ja, varför var jag tvungen att bli så ful? Vad är meningen med det? Varför är det alltid så att någon tilldelas allt medan en annan får stå helt utan fördelar? Varför blev jag tvungen att få de fulaste dragen från varje släktmedlem och med dem skapa ett monster? Jag orkar inte leva när det enda jag har också är det jag hatar mest av allt. Om jag bara haft en enda kroppsdel att vara stolt över vore jag glad, men det finns ingen, och jag säger det ur ett rent objektivt perspektiv. Jag är ful: Jag har inte ett tilldragande utseende för den merpart som omedvetet faller för biologins symmetri, och inte ett tillräckligt personligt för de kvasiintellektuella som menar att de attraheras av "säregna utseenden" vilket undantags- och fantasilöst alltid innefattar magra kvinnor med hängande ögonlock, krokiga näsor och förkärlek för 60-talets Europa. Ingen kommer någonsin att fatta tycke för en kort och gravt överviktig människa med stora händer och fötter, slapp hängande hy, kort näsa, korta men ändock gigantiska ben, olika stora ögon och djupa fåror under dem, äppelkinder, små tänder, risig frisyr och sned mun. Hur attraktivt låter det egentligen på en skala? Finns någon hustrupotential över huvud taget i det? Jag önskar att någon ville ge mig en makeover och säga åt mig vilken stil jag bör satsa på. Inte för att jag inte har någon eller inte vet vad som är snyggt (däremot blir man lätt hemmablind), utan för jag är trött på att vara mig själv och inte trivas med det: Jag vantrivs hellre som någon annan än mig själv eftersom jag då inte behöver känna mig misslyckad utan bara mer vilse än normalt. Så, härmed ger jag er läsare fria händer: Vad skall denna tragiska individ göra av sitt ansikte och hår (jag förblir blond)? Vilka kläder bör hon bära för att inte skämma ut sig själv? Vad skulle göra just henne åtråvärd och därmed lycklig? - Jag är seriös om än desperat i min löjeväckande frågeställning och söker endast konkreta tips. Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: Nancy

Absolut ingenting, älskar stilen på dina bilder! Blont hår och röda läppar, so fab.



Är det fel av mig att finna dig tilldragande mitt i din misär? Dina texter, ditt språk, din bitterhet skapar en underbar kombination. Du borde bli författare. Kanske inte några direkt tröstande ord men ärliga och uppgivna.

2008-06-12 @ 00:57:44
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ser faktist ut som Tarrie B på din bild längst upp till höger, om det skulle vara någon tröst.



/harvest

2008-06-12 @ 20:45:16
Postat av: Sandra

Nä-äe, av bilderna att döma så tycker jag att du är jättesöt ! Ändra ingenting, för du ÄR fin.

2008-06-12 @ 22:09:25
URL: http://sandyfraction.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det här är väl inte vad du vill höra, men i mina ögon är du i alla fall snygg, söt, stilfull och elegant. Så det så!

2008-06-12 @ 23:18:22
Postat av: Sanna

men sluuta människa, du är vaaaacker!

2008-06-12 @ 23:30:52
URL: http://sannahenefelt.blogg.se/
Postat av: Kaptenkrokben

Förstår inte riktigt poängen med detta inlägg.

2008-06-13 @ 12:43:27
Postat av: C

Kaptenkrokben: Jag tycker jag är väldigt tydlig på den punkten. Jag ber om tips från de som eventuellt har några. Det är det som är poängen, och skulle man anse att någon saknas förstår jag inte vad problemet är - som om hälften av inläggen i min blogg ens har en sådan.

2008-06-13 @ 13:04:15
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: C

Nancy: Tack, men författare kommer jag aldrig att bli. Jag hade den drömmen en gång och jag kanske har språket, men definitivt inte fantasin. Den enda bok jag skulle kunna trycka en dag är samlade kåserier vilket ju givit en helt annan karriär än författare. Jag kan räkna de skönlitterära böcker jag läst i vuxen ålder på en hand och är trött på självbiografier skrivna av ungdomar i misär.

2008-06-13 @ 13:09:52
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: elin

jag tycker att alla dina enligt dig "skavanker" (så som äppelkinder, små tänder, risig frisyr osv) låter vackert, när du pratar om det. för du är vacker!

2008-06-13 @ 14:23:48
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: doh

ryck upp dig och sluta tyck så förbannat synd om dig själv, ser du dig själv på det där sättet kommer alla andra också göra det.

2008-06-13 @ 21:08:50
Postat av: C

Doh: Wow, tack för informationen! Jag hade absolut ingen aning! Vad gäller att "tycka synd om sig själv" så är det ju uppenbart att du själv inte har några bekymmer med ditt utseende, och jag är så glad så för din skull, men sluta säg åt mig vad jag skall göra som om det vore lika enkelt som att hämta en ny tandborste efter att ha tappat den gamla i toalettstolen. Det är enbart förbannat respektlöst då du varken känner mig eller mina problem.

2008-06-13 @ 21:45:03
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle ju inte spela någon roll vad du än hade för kläder du skulle fortfarande vara ful. Att vara åtråvärd är inte lycka. Fan, livet går ut på att skapa minnen och få erfarenheter och du går runt och tycker du är ful. Vilket slöseri på livet. Börja lev och uppskatta, så kanske du blir lycklig? Eller jag vet inte, känner ju inte dig så bra. Kanske ett väldigt dumt svar, men du ger inte dina läsare någon annat val när du ställer dumma frågor :)

2008-06-15 @ 21:33:22
Postat av: C

Anonym: Om man vantrivs man med sig själv och andra inte vill ha något med en att göra är det inte direkt bara att "börja leva och uppskatta", "skapa minnen och få erfarenheter" då utsikterna för att göra någotdera minskas kraftigt med ett ofördelaktigt yttre. Jag tycker att det är så roligt att människor påstår att detta inte spelar någon roll och att man kan vara lycklig fastän man är ful, men ändå väljer man att undvika de som är det för att de finner dessa utseenden alltför ointressanta. Hur kan man känna lycka när man vet att folk äcklas av en för något man inte kan rå för?

2008-06-15 @ 21:53:43
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Blev chockad när jag läste det här inlägget. Vi gick ju på samma skola så jag och min syster brukade se dig i korridorerna och konstatera att du är skitsnygg. Det är inte bara någonting jag säger för att muntra upp dig, utan min ärliga åsikt; Du är skitsnygg, har värsta karisman och vi beundrar din stil. Men allt handlar ju i grund och botten om hur man ser sig själv, så jag hoppas att du kan se vad vi ser någon dag! Take care :)

2008-06-17 @ 16:57:35
URL: http://twinhood.blogg.se/
Postat av: vifsla

Först tänkte jag, "men snälla du ryck upp dej, du som är så vacker". Sen kom jag på att jag tänker precis som du om mej själv. Och det är fan inte lätt att "rycka upp sej".

Jag försöker vänja mej vid att jag är fulare än alla andra och det är inte något att göra åt.

2008-06-18 @ 06:31:20
URL: http://vifsla.blogspot.com
Postat av: Nostalchic

Jag tycker att du är otroligt vacker,andlöst vacker. Har precis ett sådant utseende jag tycker om att vila ögonen på, dessutom ser du inte ut som en klon och har egen klädstil, det uppskattar jag. Ibland kan jag tycka att du är blind som inte det det själv. Men som Vifsla konstaterar så spelar det ju ingen roll om hela världen tycker att du är vacker när du inte ser det själv. Allt handlar om vad man själv tycker och det är i slutändan du som måste leva med sig själv i resten av livet. Men jag kan inte låta bli att önska att du för en stund kunde få se dig själv med mina ögon, det skulle nog vara nyttigt.

2008-06-19 @ 09:41:30
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0