I stället för Bilddagboken


1. Problemet är inte att jag lätt bryter naglarna (tvärtom är de väldigt starka) utan att de när de vuxit ett tag tag delar sig närmast fingret varpå jag måste slita av halva nageln vilket förutom ojämna naglar resulterar i rejäl sveda och värk. Att måla ända ut i kanterna med färgat nagellack är inte snyggt varför ett genomskinligt under är att föredra om man vill behålla naglarna, men med det svagt rosa lacket från Stila kan man gott strunta i det, och få både färg och sken av fransk manikyr (som i mitt tycke är alldeles för besvärligt att pyssla med). Fräscht och framför allt praktiskt.
2. Det Kenneth Jay Lane-inspirerade ormarmbandet från Cocoo är sommarens smycke. Vitt ger ju en som alla vet intrycket av att vara brunare än man egentligen är, och kan man inte sola utan att riskera svårhanterade utslag är det ypperligt att matcha med de ljusa naglarna!


3. Dagens köp: Extra billiga M&Ms p.g.a. kort datum. Dagens mat: Extra billiga M&Ms p.g.a. kort datum. I USA finns en hel M&M-kultur; här är hysterin kring godis (trots mängden som äts) tack och lov mindre. Jag har nog redan förätit mig och undrar om det inte är så att de faktiskt smakar olika? Jag tycker mig nämligen känna att de blå är godare än övriga, eller så intalar jag mig precis som de amerikanska ungdomarna intalar sig att gröna M&Ms skall göra dem kåta. Frågan är varför man skall forcera fram sexuell upphetsning över huvud taget. (Kan det inte komma till en naturligt är det väl ganska uppenbart att det inte ens är meningen att man skall känna det.)
4. Min katt är min skatt och bästa vännina. Trots att hon inte låter mig lyfta, krama eller pussa henne är hon det bästa jag har. Trots att hon lägger sig på och hårar ner mina klädhögar, skriker om att få gå ut halv fyra på morgonen, får mig att nysa konstant och nonchalant biter mig nio av tio gånger jag tar i henne är allt förlåtet då hon någon gång då och då hoppar upp intill en och inleder ett evigt trampande med sina ovanligt stora tassar. Det är ju sådan hon är; en omogen och reserverad men ändock ödmjuk diva, precis som mor sin. Hon bryr sig uppriktigt när jag är ledsen och glädjs med mig när jag skrattar, d.v.s. i normal fnitterliseton och inte alltför hysteriskt då hon i stället tror att jag gråter och stirrar förskräckt på mig med sina gula klotrunda ögon. Femte juli fyller hon fem år. Som sagt; tiden går...

Kommentarer
Postat av: Molly

fick idag reda på att tillverkarna av M&M (snickers) använder sig av djurtestning. på b.la katter. se mer här: http://www.youtube.com/watch?v=cBP4mPuox0k

2008-06-21 @ 00:42:50
Postat av: Cecilia

Molly: Det är vidrigt, men förvånar egentligen inte det minsta. I princip allt idag består av produkter som testats på djur.

2008-06-21 @ 00:47:42
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Deserie

Åh, så fint. Jag kommer ihåg när hon var pytteliten, låg på din säng och poserade med en Marabou Dukat :'D

2008-06-21 @ 18:10:06
Postat av: Cecilia

Aw, jag har kvar den bilden. Det är svårt att förstå att det var 2003(!), samtidigt som Natasha och Olga. Vilken snorunge man var!

2008-06-21 @ 18:14:36
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: luhluu

älskar armbandet!vart kan man köpa det? =)

2008-06-22 @ 20:01:09
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: mmartinis

grymmt fint armband!

2008-06-24 @ 20:22:29
URL: http://mmartinis.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0