Nån gång då och då älskar jag verkligen mig själv



Haha, är jag drottning över de tragiska eller vad? Jag beslöt mig för att ta en titt på vad jag skrivit i min blogg för ett år sedan eftersom jag så stolt (nja) hävdade att jag kommer ihåg allt, och nog gör mitt undermedvetna det alltid. Senast igår tänkte jag på att spela in en tredje del av Hedvigs myshörna, som var ett radioprogram jag påbörjade julen 2006.

Ni som inte hört den, lyssna på/ladda ner klippen på länkarna som finns här, ty det är verkligen helt underbart om man som jag har billig humor. Vem, vem sitter och gör sådant?! Jag skrattar mer åt det än åt själva innehållet. Jag borde bli radiopratare, och jag lär ju göra det långt mycket bättre än Gert Fylking (som jag f.ö. inte hade en aning om var kristdemokrat - jag är visst litet efter i nyhetssvängen, antagligen för att jag hellre gör egen radio än lyssnar). Seså, ge mig ett jobb, Sveriges Radio!

Det finns förstås annat som gör mig älskvärd. T.ex. är jag väldigt generös som skickar ett paket vars porto kostar mer än innehållet till min syster som fyller halvvägs 50 idag (ge henne en fin present och kommentera hennes blogg så att hon vill uppdatera den oftare - hon är smart, skriver om det svåra på ett underhållande sätt och förtjänar fler läsare). Tillsammans är vi oslagbara, precis som inslaget med radiomediet Olinda som vi gjorde där i slutet av december. Troligtvis internt, men otroligt roligt. Här låter jag inte bara som en efterbliven butchflata blandat med Skurt utan även som Anki Anka.



"Jag vill ha en annan dikt! En som ä på mäjje!"

Kommentarer
Postat av: Fanny

Dit radioprogram låter helvärt. Skall absolut ta och ladda ner.

2008-11-21 @ 17:33:43
URL: http://intefanny.wordpress.com/
Postat av: sofia

jag älskade hedvigs myshörna. helt underbart. I want more.

2008-11-22 @ 00:24:01
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sofia: Vad roligt att höra. :)

2008-11-22 @ 00:38:48
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: sandra

Nej, du låter inte som Arne Anka! Du låter som en ondskefull liten dvärg i det där inslaget! På tal om dvärg: Jag och Carro såg en opera på SVT för typ en vecka sedan. Det var en tysk opera. Där var det en kvinna som skrålade till sin beundrare, då han inte fick sin vilja igenom, att: Dvärg, du klagar! Jag drömmer om att faktiskt få använda den repliken på riktigt någon gång i framtiden. Till dess övar jag på Dexter varenda gång han kastar sig på gallret och tigger mera mat.

Postat av: mickis

haha vafan va det där för klipp! xD

2008-11-22 @ 20:41:03
URL: http://pinkpillow.blogg.se/
Postat av: Cecilia

mickis: Haha, var det inte fint? ;)

2008-11-22 @ 21:09:39
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0