[x] Bredband [x] Telefoni [x] Namnskylt


Jag beställde bredband och telefoni igår. Nu får jag ett eget hemnummer och kan använda min antika telefon de få gånger jag gör ett samtal. Kalaset kommer kosta 299 kr/månad för 12-24 Mbit (jag svär att jag kommer stanna vid 12 bara för att jag liksom samtliga kunder förväntar mig 24, men det är i alla fall 2 Mbit mer än tidigare) och telefoni under ett år. Jag greppade dock aldrig om det var ett maskininspelat avtal som sändes eller om personen i luren talade direkt till mig, och uppgav för första gången min nya adress. (Jag låg än en gång tvåa på den lägenhet som tittades på i somras och hade kunnat flytta dit själv idag med lika hög hyra och gratis internet, men hur lugnt lär ett hus som någon flyttat från efter tre månader såvida eventuell sambo inte varit en idiot vara, och vad hade det hjälpt mig i min utveckling att bo 100 meter från mor och far? Behöver någon som bor allena ens en hel trea? Det skulle vara för kläderna, för jag skulle absolut kunna belägra ett helt sovrum med dem). En timme tidigare ringde Adressändring och undrade hur allt hade gått och ifall jag inte skulle skaffa eftersändning. Jag sade att jag ändå skulle flytta på nytt om två veckor och ordna med det då, och skämdes. Jag som alltid varit så bofast att jag fått skämmas över det har nu en helt ny sak att skämmas över. Det känns sådär; jag är ju inte den som gillar nya erfarenheter, men efter detta är det slut med dem. Nu har jag ett hem för minst åtta månader framåt, och jag tror att jag gillar ägarna vilket är ett plus ifall problem uppstår. De verkar till skillnad från mig vara helt normala människor.

Jag var ut till lägenheten nu i kväll och tejpade upp mitt namn på brevlådan så att bredbandet skall hitta rätt. Jag som oroade mig över att jag skulle bli internetlös i veckor (som om det ens är möjligt att skolan skulle lida mer än vad den redan gör, men om jag försöker skärpa mig nu kanske jag kan säga att den skulle ha blivit lidande utan dator att använda vid studierna?) behöver inte vänta alls då jag installerar det samma dag jag flyttar in. Trappuppgången är grön och mannen mitt emot 82 år. Det känns tryggt, vilket är mer än vad man kan säga om att jag sov ifrån matten och samhällskunskapen och säkert blev underkänd vid dagens psykologiredovisning med.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att höra att du fått ett nytt ställe att bo på nu. Det gick ju trots allt ganska snabbt ändå :)

2008-10-21 @ 20:11:42
Postat av: Cecilia

Jenny: Ja, jag har knappt hunnit förstå att det är sant. Det känns overkligt att jag lyckades skaffa ett nytt hem på en dryg vecka, och det måste vara något större än slumpen att detta kommer som en hjälpande hand precis i samma veva som jag förlorat lägenheten och en vän jag börjat lita på (men uppenbarligen aldrig skulle ha gjort), återigen börjat att försumma skolan helt (vilket är det första som händer då något går snett), blivit mer deprimerad än på länge och gråtit dagligen p.g.a. omnämnda orsaker. Jag hade tänkt att det varit bra ifall jag lyckats hitta något kring årsskiftet, och var då helt fokuserad på ett skruttigt råtthål som skulle ta ifrån mig min treåriga kötid som jag kan komma att behöva i framtiden om jag vill lyckas få något fräschare närmare stan (önsketänkande). I stället får jag en (dyr förvisso, men stadig) tvåa vars buss går direkt förbi skolan (det är lätt det jag och niocentimetersklackarna är gladast över!) nära stadsdelscentrat med lugna grannar och ett vackert gatunamn (sådant spelar också roll, haha). Det visar att man inte tillämpas mer smärta än ens hjärta klarar av att bära, och den här gången var det min tur att få ta del av informationen om att hoppet finns, banne mig!



Har du hunnit lyssna något på Euskefeurat än? :)

2008-10-21 @ 21:11:52
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis till nya lägenheten!

Vad skönt det måste kännas - jag är glad för din skull ska du veta! :)



2008-10-21 @ 22:02:00
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Lina: Tack så jättemycket! :) Med nya erfarenheter kommer nya problem, men är de bara tillräckligt stora hamnar de gamla i skymundan, och det är det jag inriktar mig på. ;)

2008-10-21 @ 22:35:29
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag måste bara säga att jag tycker det är strong gjort av dig att orka fortsätta leta lägenhet och lyckas få tag i en så kort efter att du blev berövad ditt hem.



Jag har varit i en liknade situation och det tar hårt på krafterna att både bli av med sitt boende samtidigt som man blir sviken av någon man tyckt om, litat på och brytt sig om.



Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet. :)

2008-10-23 @ 15:26:52
URL: http://chaos-bleeds.blogspot.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0