Inte blev det något gjort denna lördag heller

Jag var hem till Örnäset idag. Tänkt var att jag skulle rensa mina föräldrars dator från tiden vi fortfarande levde i grottor men när det enda som fanns var tio bilder och tre låtar (Tomas Dybdahls "Cecilia" - underbar sång med tanke på namnet - och Hooverphonic's "Mad About You" som jag hade på repeat 2004 under min triphopperiod, samt Annies "Chewing Gum" i Mina mottagna filer; den fräsiga låten hade jag helt glömt) blev det inte mycket till rensning där. Jag kan inte låta bli att lägga ut några av bilderna från tiden mina öron var ständigt infekterade (d.v.s. piercade) och jag fortfarande grät dagligen p.g.a. X, samt två från Niemisel 2003. Dels som nostalgisk faktor, dels som en påminnelse om att aldrig noppa ögonbrynen överdrivet tunna igen eftersom jag är så darrhänt att fylla i dem är omöjligt, och att aldrig använda överdrivet långa ögonfransar någon annanstans än på scen.


Visade även min far de vloggar jag publicerat nu på sistone (det är trots att jag är dålig på att svara verkligen jätteroligt att så många kommenterat dem, både här och på andra ställen - för den intresserade väntar en ny film som beräknas bli färdig i nästa veckoslut, och tro mig när jag säger att sämre får man banne mig leta efter med ljus och lykta!). Tydligen har han arbetat med den kände a-lagaren på bygget 1978 och fick sig ett gott skratt av att se honom sitta och besvära hans hjälplösa dotter på film. Jag var väl inte lika förtjust.

Det var förstås meningen att jag skulle passa på att läsa engelska och psykologi när jag väl var där, men i stället somnade jag utmattad framför TV:n efter att ha vibrerat och ylat av njutning efter att ha fått i mig vit kebabsås på flaska. Tur att jag inte tog med dem hit, för då hade jag väl ätit den tillsammans med en näsduk i värsta fall för tuggmotståndet. Sade jag att jag skall skaffa kort på Nautilus till veckan (ja, egentligen skulle jag ha gjort det denna vecka, men det är väl ändå inte mitt fel att dygnet bara har 24 timmar och veckan bara fem vardagar)? Det berättigar mina hysteriska matorgier, som jag hädanefter bör kunna ägna mig åt utan ångest och fingrar i halsen då de ändå motioneras bort. Nåväl, åtminstone en fyrtiondel av dem. Sedan är det ju ett par meter till busshållplatsen, och då jag inte duschar offentligt måste jag gå riktigt fort förbi folksamlingarna för att skynda mig till oinredda badrummets trygga vrå och inte förpesta luften med svettlukten.

På schemat i morgon: Klippa och klistra i naturkunskapen, öva engelskglosorna, skriva svenska (kom igen nu, C, du måste! - det behöver inte ta mer än två timmar) samt diska: Vi har inte en enda ren tallrik, gaffel eller mugg - precis allt ligger och ruttnar bort i diskhon varför vi dricker Kiviks lättdryck ur kastrull med iskuber i plast. Detta eftersom det är för mycket bråte i slasken för att kunna spola vattnet riktigt kallt utan att riskera översvämning, och det beror inte på avsaknad av hygien. Tvärtom är vi kanske för hygieniska för att våga ta i det? Dags att söka en seriös perverterad slav som kan utföra detta.

Kommentarer
Postat av: tove

alltså jag drömde om dig i natt!! du stod på gula paviljongen, som hm inte riktigt såg ut sem den gör, och sjöng. det var typ draperier fördragna så att man inte såg dig, för du ville inte att nån skulle se. du var inte sådär överdrivet duktig på att sjunga heller:p haha

2008-09-21 @ 12:52:51
URL: http://randomledigtnamn.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Tove: HAHA! Det låter sorgligt nog som en sanndröm! :D

2008-09-21 @ 12:59:03
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: LINA VERONICA

jag älskar dem! så grymma! ;D



vilket vackert ansikte du har! så vackert!

2008-09-21 @ 17:58:25
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: Cecilia

LINA VERONICA: Jag håller inte med, men tack! :)

2008-09-22 @ 17:11:58
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0