Som jag hatar livet och allt det inte kan ge mig

Jag säger då det: Man blir vansinnigt trött av att göra ingenting. Jag vaknade nio och har såsat runt i lägenheten i en skitig velourdress utan att lyfta ett finger. Jag har tvättat håret, lyssnat igenom ena engelskkapitlet en gång (det andra fanns ej med på skivan), gått igenom reklamen och hittat en hel guldgruva att lägga i korgen vid nästa Coop-besök men sedan ändrat mig och tänkt hur onödigt det är (varför äta när man inte har något att överleva för?), tittat på så många avsnitt av Family Guy liggandes i sängen (så skönt att ha datorn placerad mitt emot det knarrande eländet från 80-talets början) att jag tappat räkningen och sedan somnat från det, men lyft ett finger? Nej, jag är redo för natten. Lägger jag mig nu lär det åtminstone inte vara någon chans att jag försover mig för tredje måndagen i rad (eller?). Om avsaknad av liv varit en tävling skulle det innebära jordskredsseger för min del. Jag undrar vad priset är? En klapp på axeln av medlidande och två liter glass att trycka i sin ensamhet? Måhända medan man tittar på Poltergeist som börjar om 50 minuter (till och med clownen under sängen hade mer till sysselsättning än jag - han hade ju fullt upp med att skrämma barn)? Eller så lägger man sig och gråter tills ansiktet sväller ytterligare, för att saker ju faktiskt aldrig kommer att bli bättre än så här. Så länge jag inte har något att göra kommer jag fortsätta äta och så länge jag fortsätter äta kommer jag fortsätta öka i vikt vilket ökar självhatet, fulheten och omgivningens förakt för en fatalt, samtidigt som de minskar chanserna för att någonsin få känna ett uns av lycka i den äckliga "kroppen" människor hellre tar sina liv än hamnar i. Jag finner verkligen ingen mening, och jag kan inte sluta fråga mig själv såväl som högre makter: Varför skulle just mitt liv bli så här? Ja, visst är det åh så lätt att klaga på att jag klagar och irritera sig på det, men vad skulle jag annars göra när detta är vad hela min vardag (och helgdag med, uppenbarligen) kretsar kring och inget annat finns att tala om?

Kommentarer
Postat av: Linnea

"vem fick du senast en komplimang av? Vet ej. Brukar inte få komplimanger." Helt seriöst, jag har nog aldrig sett någon online som får så mycket komplimanger som du. Både för ditt skrivande och komplimanger för ditt utseende. De flesta av kommentarerna här på bloggen, ja typ 99%, är ju komplimanger rakt igenom! Nog för att tillvaron kan kännas tung, men försök se det för vad det är; folk tycker om dig och det du ger och du kämpar på i skolan. Skolan som du förresten sa att du inte skulle gå för ett halvår sedan. Så det GÅR ju framåt! :)

2008-09-22 @ 00:01:20
Postat av: Cecilia

Linnea: Detta kommer ju att låta extremt tragiskt och kanske är det också det, men jag räknar inte komplimanger gällande mitt utseende av personer som aldrig sett mig utan blir snarare illa berörd av dem eftersom de aldrig skulle ha yppats ifall jag var någon de såg på gatan, varför jag får skämmas ifall någon väl ser mig. Samma sak med att folk skulle tycka om mig - ingen som känner mig IRL tycker om mig för den jag är, och det är väl det som räknas; att inte vara ensam och bli uppskattad i verkligheten. Tyvärr så är ju kämpa med skolan precis vad jag inte gör - jag säger att jag måste göra saker men i slutändan gör jag ingenting, och nog visste jag för ett halvår (ett år med) sedan att jag skulle gå där. Det är redan så länge sedan jag stämde träff med studievägledaren på komvux. :(



2008-09-22 @ 07:42:20
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: David

Hej! Jag är kär i din mamma

2009-02-25 @ 13:27:47

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0