09.02.16

I torsdags åt jag två ägg vid lunch och har sedan dess (med undantag från i lördags då jag tog ett gäng chokladpraliner ur en paradisask) inte ätit något mer. Det blir totalt fyra dygn(!) utan mat. Egentligen vill jag göra det till fem, för trots huvudvärk och kurrande mage gör blotta tanken på att sätta något i munnen nu mig ruskigt illamående. Dock måste jag äta för att orka med skolan och för att fortsätta minska i vikt, så hur mycket det än tar emot skall jag ta mig en skiva grovknäcke med cottage cheese och purjolök. (Det handlar inte om att jag försöker påskynda processen, om någon trodde det, utan om aptiten, men med tanke på att jag har fettreserver för tio moldaviska barnhem utgör det ju knappast något problem; snart är jag tillbaka i att äta för mycket igen.)

Jag har knappt fått någon sömn som räknas denna helg heller då jag satt vaken hela natten till söndagen, kliade mig fördärvad och undrade varför sömnigheten aldrig ville sätta in. Och trots att jag gjorde mig i ordning för läggdags vid åtta igår, stannade jag uppe till efter två. Tänk så hade man gjort litet nytta under de där timmarna i stället. Fyllt i CSN-papprena, exempelvis. Jag vill gärna ha litet pengar att röra mig med den här terminen när de obligatoriska utgifterna är betalda. Det känns som om bara jag är dum nog att skjuta upp en så viktig sak så länge. CSN är ju inte direkt kända för att jobba snabbt.

Efter lektionen var jag på apoteket och köpte receptfri allergimedicin. Den räcker i fjorton dagar och till dess bör jag väl ha hunnit ta mig i kragen och ringt vårdcentralen. Sedan bestämde jag mig för att följa med på boxingen i kväll. Lika bra att gå medan utslagen är svåra, tänkte jag i all min optimism, så slipper jag få ett utbrott och vilja ta livet av mig då de kommer tillbaka på nytt efter att precis ha gått bort. Fungerar inte tabletterna skall jag gå tillbaka för ett kylbalsam. (Oy! Det har försvunnit mer pengar än nånsin på sistone; tre tjugolappar hit och sex hundralappar dit. Därför påpekar jag än en gång att min VILA-skinnjacka fortfarande är till salu. Köp, köp!)

Kommentarer
Postat av: Anna

om du ska orka träna också är det bäst att du äter ordentligt även om det tar dig emot.

2009-02-16 @ 15:10:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Emma Amelie

när du ska komma igång med att äta igen prova typ fett/protein-rika saker som typ ägg. man får i sig ok näring på rätt liten mängd.

och ja akta dig för svält/hetsätningsfällan. lätt att suget slår till ordentligt då man väl börjar äta normalt. och ja, det måste man ju förr eller senare.



men typ, prova göra en tvåäggsomelett med valfri fyllning. liksom stek ngt i pannan och häll över två vispade ägg med 3 msk vatten. ha låg värme och då det är stelt är det klart och man behöver inte ens vända den!



bra jobbat idag förresten! hade typ aldrig tagit mig igenom ett pass i början då jag precis börjat träna!

2009-02-16 @ 20:01:28
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Emma Amelie: Jo, precis. Det sämsta man kan göra är ta mig fan att svälta sig om syftet är att gå ner i vikt och fortfarande bibehålla någon slags stabilitet i livet, för hetsätandet ligger ju ändå och gror inom en och kommer slå tillbaka när man inte orkar vara hungrig mer.



Boxning var klart det jobbigaste! Och inte bara för stanken som fortfarande sitter under naglarna (hur mår din skadade nagel nu?). Sparkande är ingenting jag provat, så nu känns det plötsligt mycket bättre att tänka på Aerobic och dylika pass, och att de inte är så farliga trots allt. (Känns som om det är mer blandad kompott där också, boxning verkar vara något för dem som kommit litet längre med sin fysik.) Det positiva är att man endast fokuserar sig på sig själv och sin partner - ingen ser en. Utom spännisarna i dörren då, haha.



Det värsta är ju att dvärgbenen inte når upp och när man skall försöka orkar man inte ens lyfta dem en decimeter ovan mark. Smärta!

2009-02-16 @ 20:59:40
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hoppas att du druckit sån där pulvershake sen i torsdags. Att svälta i 4 dagar lät annars inte nåt vidare... :S

2009-02-16 @ 23:09:27
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Anna: Nej, har inte tagit några sådana heller (dumt nog, pulvershake är ju inget som kräver aptit direkt). Måste komma igång med att ta dem idag dock så jag ordnar upp det här.

2009-02-17 @ 09:08:37
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0