Viktredovisning 20/2-09

Viktminskning denna vecka: 0,3 kg
Viktminskning sedan start (1/1-09): 7,7 kg

Utvärdering: Trots gymbesök och ett mycket lågt kaloriintag (mest aktivitet och minst kalorier hittills på färden) har jag minskat blott 3 futtiga hekton. Som ni ser fungerar det inte att "svälta" sig. Jag är såklart missnöjd och grymtar nedsättande saker om mig själv och tänker att det är dags att ge upp, medan min mer sansade sida instämmer med att det förmodligen handlar om att kroppen tar igen sig.

Även om man ogillar varann (kroppen och jag) måste man acceptera hur den andra arbetar. Jag kan åtminstone inte misslyckas fatalt när jag redan är på god väg. Det är inte direkt så att jag kommer stanna vid XX,8 kg för evigt. Hade det inte varit trögt emellanåt och man problemfritt gick ner varje vecka, skulle jag väga 22 kg mindre från och med idag vid avresan, och det vill jag faktiskt inte göra. Först och främst för att jag aldrig skulle orka underhålla en så stor förändring, men också för att jag (ingen annan heller för den delen) inte ens kan tänka mig själv i den situationen. Om jag plötsligt blev fullt "normal" skulle jag ju förlora vad jag byggt upp en stor del av min identitet kring. Den som obekymrat driver med sig själv och faktiskt tycker att det är jätteroligt, skulle inte längre ha något att driva med. Man vill ju inte vara en människa som gör sig lustig över andras bekymmer. Sådana finns det nog så många av.
En kaffekopp med fat i keramik från Pentik är inte mycket att hurra för omvandlat i vikt,
men de är ju oneklligen söta. (Jordgubbe till vänster, svarta vinbär till höger.)

Kommentarer
Postat av: Lady Humpalot

Håller med, man ska aldrig svälta sig. Det enda som hjälper är att regelbundet träna/röra på sig, se till att aldrig ha godis/chips hemma (jag brukar bara käka godis då och då, tex. när man går på bio, eller om man är hemma hos någon som bjuder. köper man hem godis så blir det ju gärna att man går och äter hela tiden..). En annan sak jag märkt är att efter ett tag så "avstannar" resultaten/viktminskningen, då gäller det bara att köra på ännu hårdare för att se resultat. jobbigt men sant. lycka till med träningen :)

2009-02-20 @ 15:02:05
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför ska gå ner i vikt? Du är ju så fin, precis som du är. Låter som en jäkla klyscha, men så är fallet.

2009-02-20 @ 16:23:04
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: Lina

Bra endå! Tappa inte motivationen, du har ju faktiskt inte gått upp :)

2009-02-20 @ 17:17:43
Postat av: Cecilia

Elin: Därför att jag är fet och vill kunna leva mitt liv utan att min vikt är ett hinder för mig, vilket det minst sagt är då man inte kan hitta fina kläder som passar, nekas arbeten för att man hellre ser en smalare person för uppgiften, begränsas i sina rörelser, aldrig kan medverka på bild för att kameran lägger på tio kilo som inte behövs på en redan ickefotogenisk person, inte kan fly om en galning jagar en med blodig yxa eftersom man är för tung för att springa, äcklar omgivningen, äcklar en själv. Jag är trött på att min vikt blir ett bättre signalament för mitt utseende än mitt hår. I stället för att vara "den där blonda" får man vara "den där kraftiga". Jag vill inte leva så.

2009-02-20 @ 21:04:08
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: L

säger lycka till och applåderar för hur duktig du har varit hittills, önskar så att jag själv hade klarat av att bli av med hälften av vad du gått ner. hoppas du når dina mål och blir nöjd med dig själv. det är du verkligen värd, du som är så vacker redan nu.

2009-02-21 @ 12:58:26
Postat av: Elin

Om du känner så. Så tycker jag att du är otroligt duktig som faktiskt går ner. Fortsätt så! Jag tror att du kan klara det, du verkar vara en tuff brud.

2009-02-22 @ 19:03:45
URL: http://elinmauno.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0