09.01.12

Jag är så frustrerad att jag inte vet vad jag skall göra av mig själv. Idag är det inskrivning och jag måste ordna upp en massa skräp gällande kurserna och på onsdag drar det igång. Jag har inte pluggat en sida under lovet och jag har inte heller fått tag på några böcker. Tiden drar iväg så fort och jag kommer aldrig för mig att göra något, fast jag haft all tid på mig. Jag måste försöka lägga upp detta på ett sätt så att jag kan ägna mig både åt skola och att leva rätt, för det har aldrig tidigare fungerat att hantera båda två samtidigt. Jag har aldrig skött skolan och hatar tanken på att enbart få äta osmaklig föda i sju månader och att det hittills bara gått 11 dagar. Det sämsta man kan göra är dock att tänka så i stället för att ta en sak i taget, men hur man bär sig åt för det är ett mysterium.

Jag börjar grina då jag tänker på hur min kropp kommer att se ut i framtiden, hur mina bröst kommer att vara små skrumpna russin och att det inte går att göra något åt saken. Jag kommer att behöva operera mig men det handlar om summor som inte existerar. Det är nog mycket att göra med ansiktet efteråt då det är det som syns utåt. Jag blir så bitter på de som får sina operationer bekostade av skattebetalare för att de har ett fysiskt lidande, medan de som tar sina liv för att deras missformningar hindrar dem från att leva får bekosta vartenda öre själv. Det är skillnad på fåfänga och på att vara så ful att man inte orkar fortsätta och att få det bekräftat. Varför värderas fysiskt lidande högre än psykiskt? Fysisk smärta är aldrig lika hård som psykisk och det vet alla. Vad är ett bortsprängt ben gentemot en bortsprängd familj? Min kropp kommer bara att bli fulare och fulare för varje kilo jag går ner. Däremot kommer jag att kunna dölja den bättre i kläder som sitter bra, och dölja min kropp får jag redan göra, så egentligen är den enda skillnaden att jag kommer vara tjock men välklädd med en fulare kropp i stället för fet och dåligt klädd med en ful kropp. Ingen skall ju ändå se det som finns därunder, och jag är så van vid att hata det som finns att det inte kommer göra till eller från ifall mina bröst består av två hängande skinnflisor. Jag gör det ju för framtidens skull, för att få ett jobb man inte ger till en fet person en dag och för att accepteras av samhället. Det behöver man inte klä av sig för. Eller vänta nu, det är ju precis vad man behöver. Jag är körd.

Har bokat tid för slingning i morgon och i vanlig ordning velade jag över vilken salong jag skulle gå till, om jag skall använda min 10%-kupong på en tveksam eller ta det säkrare kortet. Jag valde sistnämnt. Har sju centimeter utväxt och eftersom håret mörknar litet för varje år ser det värre ut än förra gången jag försökte spara ut min naturliga färg, vilket jag sedan gav upp och blekte om det på nytt. Det kliar i stubbfingarna då jag inte vet något snyggare än ett lockigt mjukt platinablont hår, men nu har jag låtit bli att färga det sedan slutet av juli och jag tänker inte ha gått omkring med en osmickrande utväxt i ett halvår för ingenting. När jag väl haft nära på vitt har jag längtat tillbaka till just det och nu får jag fortsätta slinga det regelbundet (till ingen nytta eftersom färgen knappt vill fästa) och sedan hålla mig till kamomill den dag det jag väntat så länge på är tillbaka. Till dess blir det i vanlig ordning Silica och hårbottensmassage för hela slanten. Tänk vad skönt att kunna gå ut utan att tänka på att man har en utväxt att dölja. Då behöver man inte tvätta håret varannan dag och vara rädd för att överdosera balsam för att minsta fettdroppe i hårbotten gör färgskillnaden enorm. Jag saknar att vara naturlig (men samtidigt spelar det ju absolut ingen roll hur det går då jag ändå aldrig kommer få uppleva något eller någon som skänker mig glädje, allt borde vara mig totalt likgiltigt).

För övrigt har blogglusten gått ur mig. Jag får bara färre och färre besök vilket är bekräftelse på att jag gör allt ointressantare inlägg eftersom jag inte har något att uppdatera med. Det enda jag gör på dagarna är ju att vara på komvux och det enda jag gör på kvällarna är att sova. Saker kunde inte vara gråare och jag borde lägga ner helt då det enda det skapar är paranoia eftersom jag vet att flera läser bara för att håna en och för att ha ännu en bitterfitta att irritera sig på eftersom de inte heller har så mycket att göra.

Kommentarer
Postat av: lisa

nu vet jag inte hur mycket du har tänkt att gå ner men huden är fortfarande elastisk på unga bönor som dig, dvs den kommer att dra ihop sig såvida du inte kör en chockdiet på fåtal veckor. ge det tid och du kommer att bli tight som en bönskida.



jag tappade 15 kilo på 3 månader pga medicinering. trots att jag är i ålder då man borde kleta på alla dyra krämer som finns då kroppen inställt sig på åldrande, gick det ok.

däremot klagade kroppen något när samma sak hände efter graviditeten och det var 36 kilo på 5 månader. 5 x 10 centimeter russinhud på magen blev resultatet. allt annat ok.



om vi struntar i det tekniska, vad som kommer hända din kropp, och går på det psykiska, så kan jag inte låta bli att undra om inte du skulle ha nytta av dbt? du ser dig inte med samma ögon som omvärlden gör. ta hand om dig och inte bara fysiskt.

2009-01-12 @ 12:35:20
URL: http://www.schmut.net
Postat av: B

Nej, sluta inte blogga! Du är en av de få bloggar som jag intresserar mig av, just för att du är så ärlig när du skriver.

Kämpa vidare!

2009-01-12 @ 16:28:21
Postat av: Angelique

Jag kommer då aldrig sluta läsa din blogg :)

2009-01-12 @ 17:00:48
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Malin

Fortsätt skriva. Jag gillar din blogg! :)

2009-01-12 @ 20:36:48
URL: http://www.infektia.net
Postat av: Louise

cecila, jag läser och du får inte sluta skriva!! däremot kan jag bara hålla med hon som skrev om kroppen. det går till sig om du går ner sakta, min kussin hade jätte problem med vikten och e nu "normal" vikt. hennes hud har gått till sig väldigt fint måste jag säga.. =) Du fixar det här.. och förresten..skulle väldigt gärna vilja se en bild av ditt hem, har alltid undrat hur det kommer se ut då du flyttar. din känsla för indredning , sakerna du köpte, var oerhört fint och med mer utrymme e svängrum kan jag tänka mig att de blir oerhört fint. har du ngn bild?

kram

2009-01-13 @ 01:44:06
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med övriga, snälla sluta inte blogga.



är det sant att det finns idioter som läer bloggen bara för att hånas?



2009-01-13 @ 12:24:15
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: sofia

istället kanske det där med att leva rätt och skolan kommer att gå hand i hand? det blir mer struktur på livet på något sätt.

men fan vad jag känner igen mig i att vara skoltrött. jag sitter med en jävla uppsats som skulle varit inne redan, men jag kan inte lämna ifrån mig det för det duger inte och jag vet det. och varje gång jag öppnar den för att äntligen göra om och göra rätt så drabbas jag av akut inspirationsbrist.

sluta aldrig blogga, förresten.

2009-01-13 @ 14:24:20
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Postat av: Anna J

Har än sålänge bara läst det här inlägget men gillar verkligen det jag läser och tycker då rakt inte att du ska sluta! ;)

2009-01-13 @ 21:11:16
Postat av: Cecilia

Lisa: Heh, jo, det var ju den där chockdieten på några veckor 2006 som gjorde att kroppen inte ville hänga med, så nu har jag skrumpna bröst och gäddhäng till marken (utan vidare överdrift). Den här gången får jag helt enkelt se till att ta det lugnare, ett kilo i veckan och senare ett halvt är bra.



Louise: Skönt att kusinens kropp gått ihop - så länge det finns fett finns det hopp tydligen. Mina egna överarmar är sladdriga som få, och det är 2,5 år sedan jag gick ner snabbt. Får väl börja spela trummor, eller något. :P



Jag har inte tagit några bilder härifrån än. Den förra lägenheten var dock väldigt tjusig, men nu har jag inte riktigt hunnit köpa allt som behövs för att det skall kännas 100. Men det kommer...en dag. ;)



Anna: Oja, självklart gör det det. Hade förstått det om jag varit en offentlig person/efterbliven/sveriges största bloggerska, men nu är jag bara en människa som skriver i en blogg som så många andra, och som så många andra skriver jag av mig hellre än att lägga in pluttenuttiga inlägg folk kan höja mysfaktorn med.



Sofia: Det är ett helvete. Man blir aldrig klar med saker och ting, verkar det som.

2009-01-16 @ 19:17:47
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0