En blekt blondins bekymmer


Haggan med nött och risigt men nyslingat vardagshår. Det är inte en abnorm vagel på ögonlocket utan en tandkrämsfläck. Det betyder att bilden är tagen i spegeln, inte att jag duttar en klick tandkräm i ögonen för att piggna till om morgnarna.

I tisdags var jag hos frisören och fick håret tillfälligt ordnat för en tusenlapp, för att jämna ut den enorma utväxt jag så innerligt vill skall öka så att jag slipper dras med sönderblonderat tomteskägg för resten av mitt liv eftersom det är så oerhört tidskrävande att underhålla (då kom farmoderns födelsedagsgåva på 500:- väl till pass, även om det känns fel att ta emot pengar från någon som inga har). Jag har uppenbarligen guldblont hår numera, vilket det inte var då jag sparade ut det 06/07. Jag föredrar kalla toner alla gånger, men en varm får duga. Eftersom jag satsar på att bli av med blekheten (både i ansikte och kalufs) ser det mer naturligt ut så.

Jag önskar att det varade, men då det förblir ett önsketänk och jag är ekonomisk duschar jag med mössa tills mina beställda "extremt färgbevarande" produkter från L'anza kommer på måndag, samt intensivkuren från L'Oréal. Fick tipset att använda Sebastians schampo för brunt hår av frisören och visst skulle det fungera, men eftersom det ändå kommer glida av snart och man inte kan prioritera att slinga om sig en gång i månaden, skulle det kännas som ett onödigt inköp. I stället försöker jag ta till vara på de här få veckorna av gyllene hår med en stänk av urinliknande glans.)



L'anza är ett bra hårvårdsmärke med bra priser (för att  vara ett bra märke). Samtliga produkter ur serien Healing Color Care innehåller ett s k Flower Shield Complex, ett komplex som innehåller samma färgbevarande ämnen som finns naturligt i blommor. Dessutom är de värmeskyddande och berikade med UV-skydd.

Kommentarer
Postat av: Jackie

Profilbilden är riktigt snygg.

2009-01-17 @ 03:28:50
URL: http://ultraflesh.blogg.se/
Postat av: Lola

Det ser fint ut och det passar dig :)

2009-01-17 @ 09:43:04
URL: http://lolasix.se
Postat av: Anna

Jag tycker ditt hår blev hur fint som helst. Jag blev dessutom avundsjuk och vill också vara blond! ;)

2009-01-17 @ 12:50:13
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Anna

Snyggt!

2009-01-17 @ 13:20:10
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Lina

Snyggt. Du är så himla vacker! Önskar att du kunde förstå det!

2009-01-17 @ 13:27:15
Postat av: Hatchetface

Rekommenderar starkt Redkens Anti Snap! Ett leave-inbalsam som gör håret jävligt starkt. Har exprementerat en jävla massa med blekningar och färgningar, och mitt hår ser inte ens slitet ut efter att ha använt den. Vill du komma billigt undan så beställ från lookfantastic.com. Dock behöver man nog en fuktgivande inpackning också, håret blir ganska strävt av allt protein. Håret är jättefint för övrigt, och du med!

2009-01-17 @ 14:09:48
Postat av: EmmaAmelie

Snyggt + fin uppsättning, önskar jag förstod mig på hur man stoppar upp håret lite slarvigt snyggt.

Vad är det för färg du vill ha i slutändan? En mer naturlig blond bara eller?

Det där med utväxt är himla jobbigt, minns från mina blonda dagar.

Måste dock säga att det röda jag har nu är ganska tacksamt med tanke på utväxt, men däremot så är ju rött en sådan färg som tvättas ur direkt fast det är färgat. Dock brukar den urtvättade färgen inte vara allt för ful på mig, lite glanslös bara.

2009-01-17 @ 15:27:17
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jackie, Lola, Anna, Anna och Lina: Tackar!



Hatchetface: Jo, jag brukar hålla koll på Tradera efter Redken. Har bara hört gott om deras produkter och använde deras Pure Pearl ur Blonde Glam-serien förut. Anti Snap verkar ju onekligen bra, och proteiner som strävar till det litet är bara bra för mitt babymjuka hår som inte ens kan hålla en hårnål på plats.



EmmaAmelie: Haha, och jag önskar att jag kunde göra prydliga frisyrer. För ett snyggt slarvigt hår behöves bara tre hårnålar som trycks ihop efter bästa förmåga. Just blondin är ju rena helvetet att vara. Inte nog med att det ser fett ut snabbt vilket gör att man måste tvätta det ofta vilket sliter på håret som redan är nog slitet efter blekningarna, det tar tid, pengar och tålamod med.



Rött är ju också en sådan där färg som försviner lätt även om de röda pigmenten verkar sitta för evigt när man en gång färgat det rött. Vilken är din naturliga färg? (Det är som sagt tillbaka till min naturliga jag skall, ljust blond men inte lika ljus som nu, har låtit det gro sedan augusti.)

2009-01-17 @ 15:56:37
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: EmmaAmelie

Med lite snygga accesoarer är det lätt att göra prydliga frisyrer, jag brukar ju köra på en stram knut med rosett på. Önskar att jag kunde göra en svinrygg/french twist på mig själv, måste öva på det.



Min naturliga färg är den där härligt svenska råttbruna färgen, eller cendré tror jag det brukar kallas. Inte brun, inte riktigt blond heller, smutsblond skulle jag nog säga.

2009-01-17 @ 17:16:40
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Dee

Snyggt:) Och vilken fin profil du har. I like.

2009-01-17 @ 17:28:55
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: tove

vad fin du blev i håret. du är jättesnygg ju!

2009-01-17 @ 21:50:36
URL: http://randomledigtnamn.blogspot.com
Postat av: Jackie

Jag måste säga att jag blir otroligt sugen på att göra något åt mitt hår efter att ha sett hur fin blond färg du har. Jag är ju också blond, men nu har jag min naturligt blonda färg som är ganska trist nu såhär under solfattiga månader. Hur har du fått en så fin färg? Vad sade du till frisören? Jag vill blondera, men jag är så rädd att få fel blond nyans så man ser ut som någon sleazelyssnande fjortisbrud alt. husvagnsmorsa-blondt.



2009-01-17 @ 22:48:25
URL: http://ultraflesh.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Dee: Nämen tack.



Tove: Tack, och detsamma. You're a true hottie.



Jackie: Jag säger bara att jag vill jämna till håret så att jag slipper utväxen. De har blandat till en färg som påminner mest om min egen.



Eftersom du har ofärgat är världen din! Är du osäker på vad du önskar bör du dock slinga i stället för att helblondera. Använder de hätta i stället för folie blir resultatet ofta mer naturligt än slingat (det råder dock delade åsikter om det, många verkar köra med folie jämt).



Jag tycker du kan gå till frisören och säga att du tänkt dig täta slingor för ett mer naturligt resultat (för att undvika sleazebruden/husvagnsmorsan) i antingen varma eller kalla toner. Säg att du vill få mer liv i det.



Fast om du skall bleka hemma tycker jag du kan köpa två förpackningar Wella Color Mousse och slänga i håret. De tvättas ju ur efter 6-8 gånger, och då kan du se vilken nyans som passar dig bäst innan du bestämmer dig.

2009-01-17 @ 23:42:57
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Märta

Du ser så elegant ut, du fagra kvinna!

2009-01-19 @ 01:48:28
URL: http://martaeklund.blogg.se/
Postat av: Jackie

Tack så jättemycket för tipsen! :D

2009-01-19 @ 02:54:47
URL: http://ultraflesh.blogg.se/
Postat av: Louise

vad roligt att se en nu bild av dig cecila och vad vacker du är, ser trålande ut! =) perfekt sminkad oxå..själ sitter jag med rynkor här och är hungrig, la ner detoxen och ska nu äta godis. kram

2009-01-20 @ 09:51:31
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: Moa

Du är otroligt vacker, du ser ut som en prinsessa tagen direkt från en Disney-film.

2009-01-28 @ 15:01:49
Postat av: Stephanie

Fasiken, du är bara så snygg, vilken profil!

Menjag förstår, jag tkr själv att jag är det fulaste även om det är andra som säger helt tvärtemot.

Men du ÄR verkligen fin!

2009-01-31 @ 15:43:52
URL: http://stffe.blogspot.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0