Sista minuten-städning


Det var dags att rensa upp i denna ungmöslya en gång för alla, så nu har kläder vikts och förflyttats från kartong till garderob (kan man tänka sig, att det bara tog drygt 2,5 månader) och papper har sorterats (nåväl, jag har en hög med sparade och en som jag pressat ner i en kasse). Golvet skall snart dammsugas och porslinet diskas. Som grädde på moset avslutar vi med att vattna blommorna, puffa kuddarna (som fortfarande har prislapparna kvar, det ger en härlig känsla av nyskick) och tända en rökelse för hemtrevnaden. Det känns skönt att få det bortgjort så jag kan sluta älta röran och avsätta söndagkvällen åt att plugga ett par minuter.

I kväll kommer Double-D hit (mina opassande smeknamn är alltid lika älskvärda - för övrigt ger Ludacris en grav ångest över att vara en hängig liten c-kupa då han rappar om fasta dd's i varannan låt), vilket också blir mitt första besök (kan man tänka sig, att det bara tog drygt 2,5 månader; jag måste vara stans folkkäraste donna). Då är det en fördel ifall man tar sig in genom dörren. Vi tänkte blanda ett par drinkar av ingredienserna som finns till hands och kasta litet gris framför TV:n. Åter till fejandet.

Kommentarer
Postat av: Anna

vad duktig du varit som städat!!!!För att sporra dig till att plugga imorgon kan jag berätta att jag som är latast i landet har suttit hela lördagseftermiddagen och kvällen framför datorn och lyckats tillföra min uppsats tre hela sidor + att jag gjort massor av researcharbete. kan jag så kan du! jag ska sitta imorgon också...å nästa dag...å nästa...å nästa tills jag tagit mig ur min ständiga pluggituation.

2009-01-24 @ 22:27:17
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj jag skulle också behöva röja upp lite, men finner ingen ork för det! Något tips mottages tacksamt!

2009-01-26 @ 00:51:49
URL: http://thatsjustfabulous.blogg.se/
Postat av: andrea

alltså, jag har ju faktiskt försökt bjuda in mig själv till dig tusen gånger känns det som. Jag bara ringer och ringer och får aldrig svar. Fast det kanske bara är för att du inte vill ha mitt besök. Jaja, jag ska till björx ikväll, slå en signal om du vill ses en sväng. Gå runt kvarteret, röka en cig eller dricka en mothafucking drink.

2009-01-26 @ 16:55:39
Postat av: Cecilia

Andrea: Jag har alltid min mobil (som jag i princip aldrig använder) antingen avslagen eller på ljudlöst, så jag har helt missat dem, och när jag sett det nästa gång känns det för sent att ringa upp. Klart att jag vill ha ditt besök, jag tenderar bara att vara så sjukt jävla trött på eftermiddagarna och lägga mig så fort jag kommer hem och därmed missa alla eventuella inkomna samtal.

2009-01-27 @ 16:13:09
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag vet inte om du tycker såna här är roliga att göra, men jag har iaf utmanat dig i min blogg :)

2009-01-28 @ 07:48:36
URL: http://mjaui.blogg.se/
Postat av: Andrea

Om du inte har uppsikt över telefonen får man ju inga besök, hallå! (Själv får jag panik vid blotta tanken på oföreberedda besök så jag har inte velat knacka på utan förvarning). Men bjud över mig någon dag om du vill!

2009-01-28 @ 13:02:29
Postat av: Anonym

snygg blogg är det du som gjort designen?

2009-01-28 @ 23:44:26
URL: http://rightheree.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0