Ditthoroskop.nu förutspår fynd

Ditthoroskop.nu's dagshoroskop (med födelsetid; att ge ett ens något sånär korrekt utan är omöjligt - därför tog jag för ett par veckor sedan, efter en outhärdligt lång väntan, saken i egna händer och såg till att Stockholms stadsarkiv kontaktades för att få reda på N's födelsetid, och ja, det känns definitivt som att jag känner honom bättre nu) slår sällan fel. Inte heller igår blev jag besviken. Precis som nämnt kunde jag, ifall jag planerat att köpa något en tid, under dygnet finna detta till ett bra pris (även om det kunde ta ett tag innan jag hittade det). Vid tiotiden på kvällen gjorde jag upptäckten att Bed Heads Split End Mender finns att tillgå för 119 kronor (pris i fysisk butik är mer än det dubbla). Glädjen var stor då min flaska just nu upplever sina absolut sista pumpningar efter flitig användning, men jag valde i stället att lägga en beställning i Redkens tecken. Har inte testat något ur Extreme-serien tidigare då kalufsen aldrig varit riktigt så illa däran som idag, så det skall bli intressant att se resultatet. Nu väntar jag med spänning på fynden som bör dyka upp nästa vecka, och skjuter upp frisörbesöket jag är i så stort behov av ytterligare.



Redken Extreme stärker, återuppbygger och skyddar kemiskt behandlade hår.


Anti-Snap är en leave in-produkt och proteinbehandling som stärker de porösa och skadade delarna av håret, sluter fjällskiktet samt reducerar friktion från hårborstning och värmeverktyg. Håret förhindras från att brytas eller dela sig och blir blankt och medgörligt.

Thickening Lotion är en stylingprodukt som med fördel används vid föning. Den ger fyllighet och stöd till varje hårstrå. Tunna, fina hårtyper känns märkbart fylligare och håret får en fantastisk glans. Glansighet är dock inget jag suktar efter då det bara ser flottigt och stripigt ut på tunna hår, men man tager vad som finns.

Köpte även ett nytt schampo från Schwarzkopf till N. Har gjort det förut, och det kan nog tyckas att jag skämmer bort honom, men i grunden är det en helt egoistisk handling med baktanke (man är väl Stenbock), eftersom jag (hur misstänkt likt det än låter, så är jag ingen maktlysten domina) ser honom som en del av mig och "inte tänker vara med någon som använder Barnängen i huvudet". Då kan man lika gärna gnugga skalpen med vanlig tvål, vilket helt enkelt inte går för sig om man skall ingå i min vardag.

Fyndandet slutade dock inte vid de spröda hårtopparna, utan sträcker sig ända ner till handlederna. Jag finner den sena 60-talssuccén Norell som jag fick höra existerade i julas och varit nyfiken på sedan dess. Jag vore en dåre om jag skulle låta bli att köpa den (eller så är jag en dåre som köper en s.k. stinker jag aldrig känt doften av bara för att den innehar samma namn som ens partner, men det är onekligen fyndigt - i dubbel bemärkelse - och få förunnat att kunna göra). Nu kan jag låta mig sprutas på av Norell varje dag. Det känns tryggt.

Kommentarer
Postat av: H

Jag ÄLSKAR Redkens produkter, Extreme-serien räddade mitt sönderblekta & (ständigt) färgade hår.



Men håret kan dock bli väldigt torrt iom att produkterna innehåller så mkt protein så nu använder jag Real Control (mörklila förp.) av Redken efter att jag kände mig färdig med "räddningskuren".



Hoppas att du blir lika nöjd :)

2010-04-28 @ 11:44:23
URL: http://TuraSatana.bilddagboken.se
Postat av: Cecilia

H: Vad skönt att höra. Jag hoppas det fungerar lika bra i mitt hår. :)

2010-04-28 @ 14:19:34
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Alva

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-10 @ 22:22:40
URL: http://harmankardonreceiver.org

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0