Hemtrevnad från Hemtex

I ren frustration som finns att läsa om i nedanstående inlägg tryckte jag i mig ytterligare två av mina biskvier ikväll, vilket betyder att det nu bara finns fyra kvar. Det blir mycket till bjudfika det! Från början var de 13 stycken. Ja, som ni kan höra är min karaktär av allra bästa sort! Som den drama queen jag är var jag övertygad om att det var Gud som inte ville att jag skulle träffa personen mer och att detta var straffet för att jag bjudit in allt för mycket lättja i mitt liv, men nu har jag omvärderat och ser det snarare som en prövning. N bokade om sin biljett och försöker med flyget 13:25 i morgon, och har ovädret lagt sig bara litet till dess kommer han fram (Norwegians plan är under all kritik, tacka vet jag SAS - vore det inte för priset skulle jag aldrig sätta mig på de odugliga norrmännens plan). Annars får jag göra en Ella Fitzgerald och säga "let's call the whole thing off", men jag hoppas att jag slipper.

Som jag skrev hade jag en Hemtex-kasse i handen då jag gjorde min urtjusiga vurpa tidigare, och vad fanns då i den? Jo, det skall jag tala om.


Rund mellangrön kudde. Ordinarie pris 229:-, mitt pris 64,50:-
Jag har alldeles för många kuddar, men ingen rund.

Mysig flerfärgad ullpläd med zickzackmönster. Ordinarie pris 499:-, mitt pris 74,50:-
Jag har alldeles för många filtar, men ingen flerfärgad. Jag tvekade litet angående denna, men rean gjorde mig våt och vild. Den smälter bra in i soffan.


Gröna äggformade ljushållare. Ordinarie pris 49:- styck, mitt pris 12,50:-
Jag har alldeles för många ljushållare, men inga gröna.

Det kanske märks att jag har en förkärlek för grön inredning. Grönt, brunt, mörklila och guld med ett par bordellröda ljuskällor här och var - det är fina grejer det. Jag hade dött för att få dela lägenhet med mig, det vill säga i en större sådan än andrahandshyrd etta med få möjligheter. Men nu skall jag sluta smickra mig själv och smörja in mig i litet stinkande billig brun utan sol från Dove för att få bukt på mina bordellröda köldskador.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hur kan du äta två stycken ? :O :D

2010-01-27 @ 23:48:03
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Leia: Say what? Frågan är väl hur man INTE kan äta två, när man har en hel burk i frysen.

2010-01-28 @ 00:25:38
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anna

är otroligt impad över att du bara åt två om du hade fler i frysen

2010-02-17 @ 13:38:35
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0