Det här går aldrig väl, nu fryser jag ihjäl


Kavaj med 3/4-ärm, 139.50:-
Vid kjol med hög midja, 299:-
Brett midjebälte, 129:-
Mönsterstickad halsduk, 98:-
Mönsterstickade vantar, 59.50:-

En outfit som förhoppningsvis passar mina nya skor. Den stora frågan som jag aldrig tycks lista ut är hur man bär en vid kjol utan att blotta baken inför hela staden, vilket jag har gjort tillräckligt många gånger genom åren för att inte tycka det är roligt längre. Något säger mig att det är svårt när man bor i Sveriges eget Windy City, men jag har ju sett andra göra det. Vad har ni för knep? Är att gå omkring och hålla fast kjoltyget eller hänga femkilostyngder längst ner helt enkelt det som måste göras? I sådana fall tror jag att jag är litet väl lat för ett utställt liv. Jag tycker jag ställer ut nog mycket här ibland.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Jag funderar också på hur man ska bära sig åt för att inte via rumpan i en vid kjol. Dela gärna med dig om deu får några bra tips.

2008-11-18 @ 06:27:26
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Anna

hihi, du får hänga duktyngder längst ner :D

2008-11-18 @ 08:40:36
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Vanilla

Själv använder jag mig av en säkerhetsanordning, som förvisso inte hindrar kjolen från att blåsa upp, men åtminstone skyler privata delar på ett neutralt vis. Om jag använder strumpbyxor eller leggings så tar jag helt enkelt på mig ett par trosor utanpå dessa, och toppar sedan med ett par bekväma och diskreta herrkalsonger i bomull (gärna i ungefär samma färg som mina strumpbyxor/leggings). Detta hindrar även strumpbyxor/leggings från att hasa ner. Kanske inte det mest attraktiva som skådats, men om en inte planerar att visa upp vad som finns under kjolen under mer än någon sekund då och då (på grund av blåsten) så är det ganska fiffigt.

2008-11-18 @ 09:56:14
Postat av: Lis

Åh! Vart är kavajen köpt? Ibland blir man förälskad...

2008-11-18 @ 16:01:21
Postat av: Cecilia

Lis: Allt utom vantar + halsduk kommer från Ellos.

2008-11-18 @ 20:23:05
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: hej

vart kommer vantarna och halsduken ifrån?

2008-12-31 @ 13:19:55

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0